이용안내 / 利用案内 / How It Works

이용안내

라이브 이벤트 시청을 위해서는 아래의 안내를 따라주시기 바랍니다.

1) 티켓을 구입한 계정으로 로그인 합니다.

  • 티켓 구입시 이메일과 패스워드를 통해서 로그인 하셨는지, 혹은 구글, 페이스북, 카카오톡 등 소셜 어카운트로 로그인하셨는지 다시 한번 확인하시기 바랍니다.
  • 많은 분들께서 로그인이 되지 않는다거나, 로그인을 했지만 구입한 티켓이 보이지 않는다는 문의를 주십니다만, 대부분 티켓을 구입할 때와 다른 방법으로 로그인을 시도하셔서 발생한 문제입니다.
    (예: abc@gmail.com계정으로 구글 소셜로그인을 하여 티켓을 구입한 후, abc@gmail.com과 패스워드로 로그인을 시도할 경우, 해당 이메일로는 계정이 생성되어 있지 않기 때문에 로그인이 불가능 합니다. 소셜 로그인 버튼을 통해서 구글 로그인을 해주시기 바랍니다.)



  • 간혹 회원가입시 이메일을 잘못 입력하신 경우가 있습니다. (예: gmail.com 대신 gmail.con을 입력) 이 경우 회원가입시 잘못 입력하신 이메일을 기억하실 수 없기 때문에 고객센터로 문의하셔서 이메일을 수정하셔야 합니다.
  • 이벤트 시작 시각에 임박하여 로그인 불가의 건으로 고객센터로 문의하셔도 이벤트 진행 중에 답변을 받지 못하실 수 있습니다. 최소한 이벤트 하루 전에는 로그인이 정상적으로 되는지 확인하시기 바랍니다.
  • 위에서 언급된 고객님의 실수에 의해 로그인을 못하셔서 이벤트 관람을 못하실 경우, 티켓의 취소와 환불이 어려운 점 양해 바랍니다.


2) 이벤트 페이지에 접속합니다. 

  • 로그인 하신 후 이벤트 페이지에 접속해주시기 바랍니다.
  • 이벤트 페이지는 고객님께서 티켓을 구입하셨던 페이지 입니다.
  • 이벤트 페이지의 링크를 갖고 계시지 않을 경우, [홈] - [계정] 화면의 [내 티켓]에서 보유하고 계신 티켓을 클릭하시면 이벤트 페이지로 이동할 수 있습니다.


[홈] - [계정] 메뉴 위치


[계정] - [내 티켓] 내역 확인 방법

  • 이벤트 페이지에 접속하신 후 아래와 같이 ‘티켓 보유중'이라는 메시지가 보이시면 정상적으로 이벤트를 감상하실 준비가 된 것입니다.



3) 이벤트 시작 시간에 비디오 플레이어를 확인합니다.

  • 일반적으로 이벤트가 시작되기 30분 ~ 1시간 전에 이벤트 페이지에서 비디오 플레이어가 오픈됩니다.
  • 플레이어가 보이지 않는다면 이벤트가 시작 시간 직전에 페이지를 리프레시 해보시기 바랍니다.
  • 비디오 플레이어가 오픈되면 아래와 같이 페이지에 비디오 플레이어와 채팅창이 표시됩니다. 이벤트 시작 전에는 비디오 플레이어에 카운트다운이 표시됩니다.
  • 일반적으로 이벤트가 시작되면 자동으로 영상이 재생되지만, 혹시 영상이 자동으로 재생되지 않을 경우에는 페이지를 리프레시 해보시기 바랍니다.


利用案内

ライブイベント視聴のためには、以下の案内に従ってください。

1)チケットを購入したアカウントでログインします。

  • チケット購入時にメールとパスワードを通ってログインされたか、あるいはグーグル、フェイスブック、カカオトークなどのソーシャルアカウントでログインされたか、もう一度確認してください。
  • 多くの方々からログインできなかったり、ログインして購入したチケットが見当たらないという問い合わせをいただきますが、ただし、ほとんどチケット購入時と別の方法でログインされたために発生したトラブルです。(例えば 、abc@gmail.comアカウントで、Googleのソーシャルログインをしてチケットを購入した後、abc@gmail.comのメールとパスワードでログインしようとした場合、当該メールにはアカウントが作成されていないため、ログインできません。ソーシャルログインボタンを介して、Googleログインをしてください。)



  • たまに会員登録時のメールを誤って入力した場合があります。 (例えば、gmail.comの代わりにgmail.conを入力)この場合、会員登録時に間違って入力されたメールを記憶することができないため、 カスタマーセンターにお問い合わせいただきメールを修正する必要があります。
  • イベント開始時刻に迫り、ログイン不可の件でカスタマーセンターにお問い合わせいただいても、イベント進行中にお返事をいただけないことがあります。 イベントの一日前には、ログインが正常に行われるかご確認ください。
  • 上記のお客様のミスによりログインできず、イベントの観覧ができない場合、チケットのキャンセルと払い戻しは致しかねますので、ご了承ください。


2)イベントページにアクセスします。 

  • ログインしてイベントページにアクセスしてください。
  • イベントページは、お客様がチケットを購入されたページです。
  • イベントページのリンクをお持ちでない場合、[ホーム]  -  [アカウント]画面の[マイチケット]から保有しているチケットをクリックするとイベントページに移動できます。
[ホーム] - [アカウント]メニュー


[アカウント] - [僕のチケット]メニューからチケットをご確認

  • イベントページにアクセスし、以下のように[チケット保有中]というメッセージが表示される場合、イベントを正常に鑑賞する準備ができたのです。


3)イベント開始時間にビデオプレイヤーを確認します。

  • 通常、イベントが始まる30分~1時間前にイベントページにビデオプレイヤーがオープンします。
  • プレイヤーが見えない場合は、イベントが開始時刻直前にページをリフレッシュしてみてください。
  • ビデオプレイヤーがオープンされると、以下のようにページにビデオプレイヤーとチャットウィンドウが表示されます。 イベント開始前はビデオプレイヤーにカウントダウンが表示されます。
  • 通常、イベントが始まると自動的に映像が再生されますが、もし映像が自動的に再生されない場合には、ページをリフレッシュしてみてください。


How It Works

To watch live events, please follow the instructions below.

1) Log in with the account where you purchased the ticket.

  • Please double-check whether you have logged in with your email and password, or through a social account such as Google, Facebook, or KakaoTalk, when purchasing your ticket.
  • Many people ask that they cannot log in or that they cannot seethe purchased ticket after logging in, but most of them are caused by attempting to log in differently than when purchasing the ticket.
    (Example: If you try to log in with abc@gmail.com and password after purchasing a ticket by logging in to Google social login with your abc@gmail.com account, you will not be able to log in because the account is not created with the email. Please log in with Google social login.)



  • Sometimes, you may have entered an incorrect email address when you sign up. (Example: Entered gmail.con instead of gmail.com) In this case, since you may not remember the wrong email address you had entered when signing up, you need to contact customer center to correct the email.
  • If you contact the customer center regarding the login issue right before the event, you may not receive the answer from us before the event is finished. Please make sure you log in correctly at least one day before the event.
  • Please understand that it is difficult to cancel or refund tickets if you cannot watch the event due to your mistake mentioned above.


2) Access the event page. 

  • Please log in and access the event page.
  • The event page is the page where you purchased the ticket.
  • If you do not have the link to the event page, you can go to the event page by clicking your ticket in [My Tickets] in the [Home]-[Account] screen.


[Home] - [Account] Menu


Check your ticket on [My Tickets] section

  • After accessing the event page, if you see a 'You have a ticket' message as shown below, you are ready to enjoy the event.



3) Check the video player at the start time of the event.

  • Typically, the video player opens on the event page 30 minutes to 1 hour before it starts.
  • If you don't see the player, try refreshing the page just before the event starts.
  • When the video player is opened, the video player and chat window are displayed on the page as shown below. Before the start of the event, a countdown is displayed in the video player.
  • In general, the video is played automatically when the event starts, but if the video does not play automatically, please refresh the page.