September 4, 2020 12:13 AM

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Presented 이용약관

(2019년 01월 22일 업데이트됨)

제1조 (목적)

이 약관은 스테이지랩스(주)(이하 “회사”라 한다)가 제공하는 Presented 서비스의 이용과 관련하여 “회사”와 구매회원과의 권리, 의무 및 책임사항, 기타 필요한 사항을 규정함을 목적으로 합니다.

 

제2조 (정의)

이 약관에서 사용하는 용어의 정의는 다음과 같습니다.

  1. “ Presented 서비스”(이하 “서비스”라 한다)라 함은 “회사”가 판매채널을 통해서 제공하는 전자 상거래 관련 서비스를 말합니다.
  2. “판매채널”이라 함은 “회사”가 상품 또는 용역(이하 “상품 등”이라 한다)을 “회원”에게 판매할 수 있도록 마련한 “회사” 또는 제3자의 웹사이트와 모바일 어플리케이션을 말합니다.
  3. “회원”이라 함은 이 약관에 따라 “회사”와 이용계약을 체결하여 “회사”가 제공하는 “서비스”를 이용하는 자를 말합니다.
  4. 이 약관에 사용되는 용어 중 본 조에서 정하지 않은 부분은 관계법령 및 일반관례에 따릅니다.

제3조 (약관 등의 명시와 설명 및 개정)

① “회사”는 이 약관의 내용, 상호, 대표자 성명, 전화번호, 팩스번호, 사업자등록번호, 통신판매업 신고번호, 고객센터 등을 “회원”이 쉽게 알 수 있도록 판매채널 내 서비스 화면에 순차적으로 게시합니다. 다만, 대표자성명, 팩스번호, 사업자등록번호 및 이 약관은 “회원”이 판매채널 내 서비스에 연결된 화면을 통하여 볼 수 있도록 할 수 있습니다.

② “회사”는 “회원”이 약관에 동의하기에 앞서 약관에 정하여져 있는 내용 중 청약철회, 배송책임, 환불조건 등과 같은 중요한 내용을 “회원”이 쉽게 이해할 수 있도록 별도의 연결화면 또는 팝업화면 등을 제공합니다.

③ “회사”는 “전자상거래등에서의 소비자보호에 관한 법률”, “약관의 규제에 관한 법률”, “정보통신망 이용촉진 및 정보보호 등에 관한 법률”, “소비자보호법” 등 관계법령을 위배하지 않는 범위에서 이 약관을 개정할 수 있습니다.

④ “회사”가 약관을 개정할 경우에는 적용일자 및 개정사유를 명시하여 현행약관과 함께 “회사”가 운영하는 웹사이트 내의 적절한 장소에 개정약관의 적용일자 7일 전부터 적용일자 전일까지 공지합니다. 다만, “회원”에게 불리한 약관의 개정의 경우에는 최소한 30일 이상의 유예기간을 두고 공지합니다. 이 경우 “회사”는 개정전 내용과 개정후 내용을 명확히 비교하여 이용자가 알기 쉽도록 표시합니다.

⑤ “회사”가 전항에 따라 개정약관을 공지 또는 통지하면서 “회원”에게 약관 변경 적용일까지 거부의사를 표시하지 아니할 경우, 약관의 변경에 동의한 것으로 간주한다는 뜻을 명확하게 공지 또는 통지하였음에도 “회원”이 명시적으로 거부의 의사표시를 하지 아니한 경우 “회원”이 개정약관에 동의한 것으로 봅니다.

⑥ “회원”이 개정약관의 적용에 동의하지 않는 경우 “회사”는 개정 약관의 내용을 적용할 수 없으며, 이 경우 “회원”은 이용계약을 해지할 수 있습니다. 다만, 기존 약관을 적용할 수 없는 특별한 사정이 있는 경우 “회사”는 이용계약을 해지할 수 있습니다.

 

제4조 (약관의 해석)

이 약관에서 정하지 아니한 사항과 이 약관의 해석에 관하여는 “정보통신망 이용촉진 및 정보보호에 관한 법률”, “전자상거래등에서의 소비자보호에 관한 법률”, “약관의 규제에 관한 법률”, 기타 관계법령, 개별 판매채널의 이용약관 또는 상관례에 따릅니다.

 

제5조 (서비스의 제공 및 변경)

① “회사”는 다음과 같은 업무를 수행합니다.

  1. 상품 등에 대한 정보 제공 및 구매 계약의 체결
  2. 구매 계약이 체결된 상품 등의 배송
  3. 기타 “회사”가 정하는 업무

② “회사”는 상품 등의 품절 또는 기술적 사양의 변경 등의 경우에는 장차 체결되는 계약에 의해 제공 할 상품 등의 내용을 변경할 수 있습니다. 이 경우에는 변경된 상품 등의 내용 및 제공일자를 명시하여 현재의 상품 등의 내용을 게시한 곳에 즉시 공지합니다.

③ “회사”가 “회원”과 계약을 체결한 서비스의 내용을 상품 등의 품절 또는 기술적 사양의 변경 등의 사유로 변경할 경우에는 그 사유를 “회원”에게 통지 가능한 수단으로 즉시 통지합니다.

④ 전항의 경우 “회사”는 이로 인하여 “회원”이 입은 인과관계가 입증된 실제 손해를 배상합니다. 다만, “회사”가 고의 또는 과실이 없음을 입증하는 경우에는 그러하지 아니합니다.

 

제6조 (서비스의 중단)

① “회사”는 서비스 제공을 위한 정보통신설비의 보수점검, 교체 및 고장, 통신의 두절 등의 사유가 발생한 경우에는 서비스의 제공을 일시적으로 중단할 수 있습니다.

② “회사”는 제1항의 사유로 서비스의 제공이 일시적으로 중단됨으로 인하여 “회원” 또는 제3자가 입은 손해에 대하여 배상합니다. 다만, “회사”의 고의 또는 과실이 없는 경우에는 그러하지 아니합니다.

③ 사업 종목의 전환, 사업의 포기, 업체간의 통합 등의 이유로 서비스를 제공할 수 없게 되는 경우 “회사”는 제9조에 정한 방법으로 “회원”에게 통지하고 당초 “회사”에서 제시한 조건에 따라 “회원”에게 보상합니다.

 

제7조 (회원가입)

① “회원”으로 가입하고자 하는 자는 “회사”가 정한 절차에 따라 이 약관과 개인정보의 수집, 제공 및 활용 동의서에 동의함으로써 “회원” 가입을 신청합니다.

② “회사”는 제1항과 같이 “회원”으로 가입할 것을 신청한 이용자 중 다음 각호에 해당하지 않는 한 “회원”으로 등록합니다.

  1. 가입 신청자가 이 약관 제8조 제2항 내지 제3항에 의하여 이전에 “회원” 가입을 상실한 적이 있는 경우. 다만, “회원” 자격 상실 후 3년이 경과한 자로서 “회사”의 “회원” 재가입 승낙을 얻은 자는 예외로 한다.
  2. 등록 내용에 허위, 기재 누락, 오기가 있는 경우
  3. 기타 “회원”으로 등록하는 것이 “회사”의 기술상 현저히 지장이 있다고 판단되는 경우
  4. “회원” 가입 신청일 현재 만14세 이하의 아동인 경우

③ “회원” 가입 계약의 성립 시기는 “회사”의 승낙이 “회원”에게 도달한 시점으로 합니다.

④ “회원”은 가입시 “회사”에 제공한 정보에 변경이 있는 경우 즉시 전자우편 기타 방법으로 “회사”에 대하여 그 변경 사항을 알려야 합니다.

 

제8조 (회원 탈퇴 및 자격 정지 등)

① “회원”은 “회사”에 언제든지 서비스 탈퇴를 요청할 수 있으며, “회사”는 즉시 “회원” 탈퇴를 처리합니다. 다만, 탈퇴 처리시점에 “회원”이 구매 중인 상품 등이 있는 경우 “회사”는 해당 상품 등의 구매가 완료된 후 탈퇴 처리합니다.

② “회원”이 다음 각호의 사유에 해당하는 경우 “회사”는 “회원” 자격을 제한 및 정지시킬 수 있습니다.

  1. 가입 신청시에 허위 내용을 등록한 경우
  2. “회사”를 이용하여 구입한 상품 등의 대금, 기타 서비스 이용과 관련하여 “회원”이 부담하는 채무를 기일에 지급하지 않는 경우
  3. 다른 사람의 서비스 이용을 방해하거나 정보를 도용하는 등 전자상거래 질서를 위협하는 경우
  4. 서비스를 이용함에 있어서 법령 또는 이 약관이 금지하거나 공서 양속에 반하는 행위를 하는 경우
  5. 서비스에 음란물을 게재하거나 음란사이트를 링크시키는 경우
  6. 기타 “회사”의 정상적인 영업활동 및 서비스 운영을 고의로 방해하는 행위를 하는 경우

③ “회사”가 “회원” 자격을 제한, 정지 시킨 후, 동일한 행위가 2회 이상 반복되거나 30일 이내에 그 사유가 시정되지 아니하는 경우 “회사”는 “회원”의 자격을 상실시킬 수 있습니다.

④ “회사”가 “회원” 자격을 상실시키는 경우에는 “회원” 등록을 말소합니다. 이 경우 “회원”에게 이를 통지하고, “회원” 등록 말소 전에 최소한 30일 이상의 기간을 정하여 소명할 기회를 부여합니다.

 

제9조 (회원에 대한 통지)

① “회사”가 “회원”에 대한 통지를 하는 경우 이 약관에 별도 규정이 없는 한 “회원”이 제공한 전자우편, 서비스 내 전자쪽지 등으로 할 수 있습니다.

② “회사”는 “회원” 전체에 대한 통지의 경우 7일 이상 “회사”가 운영하는 웹사이트 내의 게시판에 게시함으로써 제1항의 통지에 갈음할 수 있습니다. 다만, “회원” 본인의 거래와 관련하여 중대한 영향을 미치는 사항에 대하여는 제1항의 통지를 합니다.

③ “회사”는 “회원”의 연락처 미기재, 변경 후 미수정 등으로 인하여 개별 통지가 어려운 경우에 한하여 전항의 공지를 함으로써 개별 통지를 한 것으로 간주합니다.

 

제10조 (구매신청)

“회원”은 판매채널에서 다음 또는 이와 유사한 방법에 의하여 구매를 신청하며, “회사”는 “회원”이 구매를 신청함에 있어서 다음의 각 내용을 알기 쉽게 제공하여야 합니다.

  1. 상품 등의 확인 및 선택
  2. 결제방법의 선택 및 결제정보의 입력
  3. 상품 등의 구매 신청 및 이에 관한 확인 또는 “회사”의 확인에 대한 동의

 

제11조 (계약의 성립)

① “회사”는 제10조와 같은 구매 신청에 대하여 다음 각호에 해당하면 승낙하지 않을 수 있다.

  1. 신청 내용에 허위, 기재 누락, 오기가 있는 경우
  2. 미성년자가 담배, 주류 등 청소년보호법에서 금지하는 상품 등을 구매하는 경우
  3. 상행위(재판매)를 목적으로 구매하는 거래이거나, 거래 정황상 상행위(재판매)를 목적으로 한 구매로 판단되는 경우
  4. 구매 신청을 승낙하는 것이 “회사”의 기술상 현저히 지장이 있다고 판단되는 경우
  5. 기타 “회원”의 귀책사유로 승인이 불가능하다고 판단되는 경우

② “회원”의 구매계약 성립시기는 “회사”가 구매완료를 구매절차 상에서 표시한 시점으로 합니다.

 

제12조 (결제수단)

① 서비스에서 구매한 상품 등에 대한 대금 결제 수단은 다음 각호의 방법 중 가용한 방법으로 할 수 있습니다. 다만, “회사”는 “회원”의 지급방법에 대하여 어떠한 명목의 수수료도 추가하여 징수하지 않습니다.

  1. 선불카드, 직불카드, 신용카드 등의 각종 카드결제
  2. 전화 또는 휴대전화를 이용한 결제
  3. 폰뱅킹, 인터넷뱅킹, 메일뱅킹, 온라인 무통장 입금 등의 각종 계좌이체
  4. 카카오포인트 등 “회사”가 지급한 적립금에 의한 결제
  5. “회사”와 계약을 맺었거나 “회사”가 인정한 상품권에 의한 결제
  6. 캐시백, 신용카드 등의 포인트에 의한 결제
  7. 기타 전자적 결제 수단에 의한 대금지급 등

② “회원”은 상품 등의 구매 시 제1항의 결제 수단을 사용함에 있어 반드시 본인 명의의 결제 수단을 사용하여야 하며, 타인의 결제 수단을 임의로 사용하여서는 안됩니다. 타인의 결제 수단을 임의 사용함으로써 발생하는 “회사”, 결제 수단의 적법한 소유자, 결제 관련 제3자의 손실과 손해에 대한 책임은 “회원”에게 있습니다.

③ 상품 등의 구매대금의 결제와 관련하여 “회원”이 입력한 정보 및 그 정보와 관련하여 발생한 책임과 불이익은 “회원”이 부담하여야 합니다.

④ “회원”은 구매대금 결제시 정당하고, 적법한 사용권한을 가지고 있는 결제 수단을 사용하여야 하며, “회사”는 그 여부를 확인할 수 있습니다. 또한 “회사”는 “회원” 결제 수단의 적법성 등에 대한 확인이 완료될 때까지 거래진행을 중지하거나 해당 거래를 취소할 수 있습니다.

⑤ “회사”의 정책 및 제1항의 결제업체(이동통신사, 카드사 등)의 기준에 따라 “회원”의 당월 누적 결제액이 제한될 수 있습니다. 해당 기준을 초과한 경우 상품 등의 구매가 불가능할 수 있습니다.

 

제13조 (상품 등의 공급)

① “회사”는 “회원”과 상품 등의 공급에 관하여 별도의 약정이 없는 이상, “회원”이 청약을 한 날부터 신속하게 상품 등을 배송할 수 있도록 주문제작, 포장 등 기타의 필요한 조치를 취합니다.

② 제1항에도 불구하고 “회원”과 “회사”간 상품 등의 공급 시기에 관하여 별도의 약정이 있는 경우에는 그에 따릅니다. 이때 “회사”는 “회원”이 상품 등의 공급 절차 및 진행 사항을 확인할 수 있도록 적절한 조치를 합니다.

③ “회사”는 “회원”이 구매한 상품 등에 대해 배송 수단, 수단별 배송 비용 부담자, 수단별 배송 기간 등을 명시합니다. 만약, “회사”가 약정 배송 기간을 초과한 경우에는 그로 인한 “회원”의 손해를 배상하여야 합니다. 다만, “회사”가 고의, 과실이 없음을 입증한 경우에는 그러하지 아니합니다.

 

제14조 (환급)

① “회사”는 “회원”이 구매 신청한 상품 등이 품절 등의 사유로 인도 또는 제공을 할 수 없을 때에는 지체 없이 그 사유를 이용자에게 통지하고 사전에 상품 등의 대금을 받은 경우에는 대금을 받은 날부터 3영업일 이내에 환급하거나 환급에 필요한 조치를 취합니다.

 

제15조 (청약철회 등)

① “회사”와 상품 등의 구매에 관한 계약을 체결한 “회원”은 계약 내용에 관한 서면을 교부 받은 날 또는 수신 확인의 통지를 받은 날로부터 7일 이내에 청약의 철회를 할 수 있습니다. 다만, 그 서면을 교부 또는 수신확인의 통지를 받은 때보다 상품 등의 공급이 늦게 이루어진 경우에는 상품 등의 공급을 받거나 공급이 개시된 날부터 7일 이내에 청약의 철회를 할 수 있습니다.

② “회원”은 상품 등을 배송 받은 경우 다음 각호의 1에 해당하는 경우에는 반품 및 교환을 할 수 없습니다.

  1. “회원”에게 책임 있는 사유로 상품 등이 멸실 또는 훼손된 경우(다만, 상품 등의 내용을 확인하기 위해여 포장 등을 훼손한 경우에는 청약 철회를 할 수 있습니다.)
  2. “회원”의 사용 또는 일부 소비에 의하여 상품 등의 가치가 현저히 감소한 경우
  3. 시간의 경과에 의하여 재판매가 곤란할 정도로 상품 등의 가치가 현저히 감소한 경우
  4. 같은 성능을 지닌 상품 등으로 복제가 가능한 경우 그 원본인 상품 등의 포장을 훼손한 경우
  5. 그 밖에 거래의 안전을 위하여 대통령령이 정하는 경우

③ 제2항 제2호 내지 제4호의 경우에는 “회사”가 사전에 청약 철회 등이 제한되는 사실을 “회원”이 쉽게 알 수 있는 곳에 명기하거나 시용 상품을 제공하는 등의 조치를 하지 않았다면 “회원”의 청약 철회 등이 제한되지 않습니다.

④ “회원”은 제1항 및 제2항의 규정에도 불구하고 상품 등의 내용이 표시, 광고 내용과 다르거나 계약 내용과 다르게 이행된 때에는 당해 상품 등을 공급 받은 날부터 3월 이내, 그 사실을 안 날 또는 알 수 있었던 날부터 30일 이내에 청약 철회 등을 할 수 있습니다.

 

제16조 (청약철회 등의 효과)

① “회사”는 “회원”으로부터 상품 등을 반환 받은 경우 3영업일 이내에 이미 지급받은 상품 등의 대금을 환급합니다. 이 경우 “회사”가 “회원”에게 상품 등의 환급을 지연한 때에는 그 지연 기간에 대하여 전자상거래 등에서의 소비자보호에 관한 법률 시행령이 정하는 지연 이자율을 곱하여 산정한 지연 이자(이하 “지연 배상금”이라 한다)를 지급합니다.

② “회사”는 위 대금을 환급함에 있어서 “회원”이 신용카드 그 밖에 대통령령이 정하는 결제 수단으로 상품 등의 대금을 지급한 때에는 지체 없이 당해 결제 수단을 제공한 사업자로 하여금 상품 등의 대금 청구를 정지 또는 취소하도록 요청합니다.

③ 청약철회 등의 경우 공급 받은 상품 등의 반환에 필요한 비용은 “회원”이 부담합니다. “회사”는 “회원”에게 청약 철회 등을 이유로 위약금 또는 손해배상을 청구하지 않습니다. 다만, 상품 등의 내용이 표시, 광고 내용과 다르거나 계약 내용과 다르게 이행되어 청약철회 등을 하는 경우 상품 등의 반환에 필요한 비용은 “회사”가 부담합니다.

④ 이미 상품 등이 일부 사용 또는 일부 소비된 경우에는 해당 상품 등의 사용 또는 일부 사용에 의하여 “회원”이 얻은 이익 또는 해당 상품 등의 공급에 소요된 비용에 상당하는 금액으로서 대통령령이 정하는 범위의 금액의 지급을 “회원”에게 청구할 수 있습니다.

⑤ “회원”이 상품 등을 제공 받을 때 발송비를 부담한 경우에 “회사”는 청약 철회시 그 비용을 누가 부담하는지를 알기 쉽도록 명확하게 표시합니다.

 

제17조 (쿠폰)

① “회사”는 “회원”이 서비스를 통하여 상품 등을 구매하는 경우, “회사”의 정책에 따라 “회원”에게 일정액 또는 일정비율을 할인 받을 수 있는 쿠폰을 부여할 수 있습니다.

② “회사”는 품목, 거래금액 등에 따라 쿠폰의 사용을 제한할 수 있습니다.

③ 쿠폰의 부여 및 사용에 관한 상세한 사항은 “회사”가 정한 정책에 따르며, “회사”는 판매채널 또는 “회사”가 운영하는 웹사이트 등을 통하여 이를 “회원”에게 안내합니다.

④ “회원”은 쿠폰을 명시된 사용 기간 내만 사용할 수 있습니다.

⑤ “회원”은 쿠폰을 본인의 거래에 대해서만 사용할 수 있으며, 어떠한 경우라도 쿠폰을 타인에게 매매 또는 양도하거나, 실질적으로 매매 또는 양도와 동일하게 볼 수 있는 행위를 할 수 없습니다.

⑥ “회원”이 부당 또는 부정하게 쿠폰을 취득한 경우 “회원”은 쿠폰을 사용할 수 없으며, “회사”는 이를 회수할 수 있습니다.

 

제18조 (회사의 의무)

① “회사”는 법령과 이 약관이 금지하거나 공서양속에 반하는 행위를 하지 않으며, 이 약관이 정하는 바에 따라 지속적이고, 안정적으로 상품 등을 제공하는데 최선을 다하여야 합니다.

② “회사”는 “회원”이 안전하게 인터넷 서비스를 이용할 수 있도록 개인정보(신용정보 포함) 보호를 위한 보안 시스템을 갖추며, 개인정보취급방침을 공지하고 이를 준수합니다.

③ “회사”는 상품 등에 대하여 표시·광고의 공정화에 관한 법률 제3조 소정의 부당한 표시, 광고 행위를 함으로써 이용자가 손해를 입은 때에는 이를 배상할 책임을 집니다.

④ “회사”는 “회원”이 원하지 않는 영리 목적의 광고성 전자우편을 발송하지 않습니다.

⑤ “회사”는 서비스 이용과 관련하여 “회원”으로부터 제기된 의견이나 불만이 정당하다고 인정할 경우에는 이를 처리하여야 합니다. “회원”이 제기한 의견이나 불만사항에 대해서는 “회원”에게 처리과정 및 결과를 전달합니다.

 

제19조 (회원의 의무)

① “회원”은 상품을 구매하기 전에 반드시 “회사”가 제공하는 상품 등의 상세 내용과 거래의 조건을 정확하게 확인한 후 구매를 신청하여야 합니다. 구매하려는 상품 등의 상세내용과 거래의 조건을 확인하지 않고 구매하여 발생하는 손해에 대하여 “회원”이 책임을 부담합니다.

② “회원”은 이 약관 및 “회사”가 서비스와 관련하여 고지하는 내용을 준수하여야 하며, 약관 및 고지내용을 위반하거나 이행하지 아니하여 발생하는 손해에 대하여 책임을 부담합니다.

③ “회원”은 “회사”가 서비스를 안전하게 제공할 수 있도록 “회사”에 협조하여야 하며, “회사”가 “회원”의 이 약관 위반행위를 발견하여 “회원”에게 해당 위반행위에 대하여 소명을 요청할 경우 “회원”은 “회사”의 요청에 적극 응하여야 합니다.

④ 미성년자인 “회원”이 서비스를 이용하여 상품 등을 구매시 법정대리인이 해당 계약에 대하여 동의를 하여야 정상적인 상품 등의 구매계약이 체결될 수 있습니다. 만약, 미성년자인 “회원”이 법정대리인의 동의 없이 상품을 구매하는 경우 본인 또는 법정대리인이 이를 취소할 수 있습니다.

⑤ “회원”이 서비스를 통해 상품 등을 주문한 후 5영업일(토요일, 공휴일 제외) 이내에 구매대금을 지급하지 않거나, 구매대금의 지급 완료일로부터 7일 이내에 배송지 주소 등의 정보를 제공하지 않을 경우 주문취소로 간주되며, 해당 주문은 자동 취소처리 됩니다.

 

제20조 (회원의 금지행위)

① “회원”은 다음 각호의 행위를 하여서는 안됩니다.

  1. “회사”가 제공하는 서비스 이용방법에 의하지 아니하고 비정상적인 방법으로 서비스를 이용하거나 시스템에 접근하는 행위
  2. 타인의 명의, 카드정보, 계좌정보 등을 도용하여 “회사”가 제공하는 서비스를 이용하는 행위
  3. “회사”가 정하지 않은 비정상적인 방법으로 카카오포인트, 쿠폰 등을 취득하거나 사용하는 행위
  4. “회사”가 게시하는 정보의 무단, 변경 또는 “회사”가 정한 정보 이외의 정보(컴퓨터프로그램 등) 등을 송신 또는 게시하는 행위
  5. “회사” 및 기타 제3자의 저작권 등 지적재산권에 대한 침해행위
  6. “회사” 및 기타 제3자의 명예를 손상시키거나 업무를 방해하는 행위
  7. 외설 또는 폭력적인 메시지, 화상, 음성, 기타 공서양속에 반하는 정보를 판매채널에 공개 또는 게시하는 행위
  8. 불법 할인의 목적으로 “모바일 교환권”을 구매하여 제3자에게 판매하는 행위
  9. 구매의사 없이 반복적인 구매행위를 하는 행위
  10. 기타 불법적이거나 부당한 행위

② “회사”는 “회원”이 본 조의 금지행위를 행하는 경우 서비스의 일부 또는 전부를 이용정지하거나 서비스 이용계약을 임의로 해지할 수 있으며, 이 경우 발생하는 손해에 대한 책임은 “회원”이 부담합니다. “회사”는 필요한 경우 “회원”의 금지행위 사실을 관련 정부기관 또는 사법기관에 통지할 수 있습니다.

 

제21조 (저작권의 귀속 및 이용 제한)

① “회사”가 작성한 저작물에 대한 저작권 기타 지적재산권은 “회사”에 귀속합니다.

② “회원”은 서비스를 이용함으로써 얻은 정보 중 “회사”에게 지적재산권이 귀속된 정보를 “회사”의 사전 승낙 없이 복제, 송신, 출판, 배포, 방송 기타 방법에 의하여 영리 목적으로 이용하거나 제3자에게 이용하게 하여서는 안됩니다.

 

제22조 (책임제한)

① “회사”는 천재지변 또는 이에 준하는 불가항력으로 인한 서비스를 제공할 수 없는 경우에는 관련한 책임이 면제됩니다.

② “회사”는 “회원”의 귀책사유로 인한 서비스 이용의 장애에 대하여는 책임을 지지 않습니다.

 

제23조 (분쟁 해결)

① “회사”는 “회원”이 제기하는 정당한 의견이나 불만을 반영하고 그 피해를 보상 처리하기 위하여 피해 보상 처리 기구인 고객만족센터를 설치·운영합니다.

② “회사”는 “회원”으로부터 제출되는 불만 사항 및 의견은 우선적으로 그 사항을 처리합니다. 다만, 신속한 처리가 곤란한 경우에는 “회원”에게 그 사유와 처리 일정을 즉시 통보해 드립니다.

③ “회사”와 “회원”간에 발생한 전자상거래 분쟁과 관련하여 “회원”의 피해 구제 신청이 있는 경우에는 공정거래위원회 또는 시도지사가 의뢰하는 분쟁조정기관의 조정에 따를 수 있습니다.

 

제24조 (준거법 및 재판관할)

① 이 약관과 관련된 사항에 대하여는 대한민국법을 준거법으로 합니다.

② “회사”와 “회원”간에 발생한 분쟁에 관한 소송은 민사소송법 상의 관할법원에 제기합니다.

 

부칙

이 약관은 2019년 01월22일부터 적용됩니다.

공지일자 : 2019년 01월 22일

적용일자 : 2019년 01월 22일

Korean | English

Presented 利用規約

(2019年01月22日更新)

第1条(目的)

この約款は、ステージ・ラボラトリーズ(株)(以下、「会社」という。)が提供するPresentedサービスの利用に関連して、「会社」と購入会員との権利、義務及び責任事項、その他必要な事項を規定することを目的としています。

 

第2条(定義)

この約款で使用する用語の定義は次のとおりです。

  1. 「Presentedサービス」(以下、「サービス」という。)とは、「会社」が販売チャネルを介して提供する電子商取引関連サービスを指します。
  2. 「販売チャネル」とは、「会社」が商品又は役務(以下「商品等」という。)を「会員」に販売することができるように用意した「会社」または第三者のウェブサイトやモバイルアプリケーションを指します。
  3. 「会員」とは、本規約に基づいて、「会社」と利用契約を締結し、「会社」が提供する「サービス」を利用する者をいいます。
  4. この規約に使用される用語のうち、本条で定めていない部分は、関係法令および一般慣例に従います。

第3条(規約などの明示と説明及び改正)

①「会社」はこの約款の内容、商号、代表者の氏名、電話番号、ファックス番号、事業者登録番号、通信販売業申告番号は、顧客センターなどを「会員」この簡単に知ることができるような販売チャネル内のサービス画面に順次公開します。ただし、代表者氏名、ファックス番号、事業者登録番号とこの約款は、「会員」が販売チャンネル内のサービスに接続された画面を介して表示できるようにすることができます。

②「会社」は「会員」が利用規約に同意する前に、利用規約に定められている内容のうち申込撤回、配送担当、返金の条件などの重要な内容を「会員」が簡単に理解できるように、別の接続画面やポップアップ画面などを提供しています。

③「会社」は「電子商取引などの消費者保護に関する法律」、「約款の規制に関する法律」、「情報通信網利用促進及び情報保護等に関する法律」、「消費者保護法」などの関係法令に違反していない範囲では、この規約を改正することができます。

④「会社」が規約を改正する場合には、適用日及び改正理由を明示し、現行約款と共に「会社」が運営するウェブサイト内の適切な場所に改定約款の適用日の7日前から適用日の前日まで公知します。ただし、「会員」に不利な約款の改正の場合には、少なくとも30日以上の猶予期間を置いて公知します。この場合、「会社」は、改正前の内容と改訂後の内容を明確に比較して、利用者が分かりやすいように表示します。

⑤「会社」が前項の規定により改正規約を公知または通知し、「会員」に規約変更の適用日まで拒否の意思を表示しない場合は、利用規約の変更に同意したものとみなさないという意味を明確にお知らせや通知したにもかかわらず"会員"が明示的に拒否の意思表示をしていない場合は、「会員」が改正規約に同意したものとします。

⑥「会員」が改正規約の適用に同意しない場合は、「会社」は、改訂規約の内容を適用することができず、この場合、「会員」とは、利用契約を解約することができます。ただし、既存の規約を適用することができない特別な事情がある場合は、「会社」は、利用契約を解約することができます。

 

第4条(規約の解釈)

この約款で定めない事項とこの約款の解釈に関しては、「情報通信網利用促進及び情報保護に関する法律」、「電子商取引などの消費者保護に関する法律」、「利用規約の規制に関する法律」、その他の関係法令、個々の販売チャネルの利用規約または商慣習に従います。

 

第5条(サービスの提供及び変更)

①「会社」は、次のような業務を行います。

  1. 商品などの情報を提供し、購入契約の締結
  2. 購入契約が締結された商品などの発送
  3. その他"会社"が定める業務

②「会社」は、商品等の品切れまたは技術的仕様の変更などの場合には、将来締結される契約によって提供する商品等の内容を変更することができます。この場合には、変更された商品等の内容及び提供日を明示して、現在の商品などの内容を掲載したところ、すぐにお知らせします。

③「会社」が「会員」と契約を締結したサービスの内容を商品等の品切れまたは技術的仕様の変更などの事由で変更する場合には、その理由を「会員」に通知可能な手段として、すぐに通知します。

④前項の場合"会社"はこれにより「会員」が着た因果関係が立証された実際の損害を賠償します。ただし、「会社」が故意または過失がないことを立証した場合には、その限りではあります。

 

第6条(サービスの中断)

①「会社」は、サービス提供のための情報通信設備の保守点検、交換、故障、通信の途絶などの事由が発生した場合には、サービスの提供を一時的に中断することができます。

②「会社」は、第1項の事由でサービスの提供を一時的に中断により「会員」または第3者が被った損害について賠償します。ただし、「会社」の故意または過失がない場合には、その限りではあります。

③事業種目の転換、事業の放棄、企業間の統合などの理由でサービスを提供することができなくなる場合は、「会社」は、第9条に定めた方法で「会員」に通知し、当初「会社」で提示した条件に基づいて「会員」に補償します。

 

第7条(会員登録)

①"会員"に登録しようとする者は、「会社」が定めた手順に従って、この規約と個人情報の収集、提供及び活用同意書に同意することにより、「会員」登録を申請します。

②「会社」は、第1項のように、「会員」に登録することを申請した利用者のうち、次の各号に該当しない限り、「会員」として登録します。

  1. 加入申請者がこの規約第8条第2項から第3項によって以前に「会員」登録を喪失したことがある場合。ただし、「会員」の資格喪失後3年が経過した者として「会社」の「会員」再加入承諾を得た者は例外とする。
  2. 登録内容に虚偽、記載漏れ、誤記がある場合
  3. その他の「会員」として登録することが「会社」の技術上著しい支障があると判断される場合は
  4. 、「会員」登録申請日現在、満14歳未満の児童である場合

③「会員」加入契約の成立時期は「会社」の承諾が「会員」に到達した時点とします。

④「会員」とは、登録時に「会社」に提供した情報に変更がある場合は、直ちに電子メールその他の方法で「会社」に対して、その変更を通知します。

 

第8条(会員脱退及び資格停止等)

①"会員"は"会社"にいつでもサービス脱退を要請することができ、 "会社"は、すぐに「会員」退会を処理します。ただし、退会処理時点で「会員」が購入されている商品などがある場合は、「会社」は、商品等の購入が完了した後退会処理します。

②「会員」が次の各号の事由に該当する場合は、 "会社"は"会員"の資格を制限及び停止させることができます。

  1. 加入申請時に虚偽の内容を登録した場合は
  2. 、「会社」を利用して購入した商品等の代金、その他のサービスの利用に関連して「会員」が負担する債務を期日に支給しない場合は、
  3. 他の人のサービス利用を妨害したり情報を盗用するなど電子商取引の秩序を脅かす場合、
  4. サービスを利用するにあたり、法令またはこの規約が禁止したり、公序良俗に反する行為をした場合、
  5. サービスのポルノを掲載したりエロサイトをリンクさせる場合
  6. その他"会社"の正常な営業活動およびサービス運営を故意に妨害する行為をする場合

③「会社」が「会員」の資格を制限、停止させた後、同じ行為が2回以上繰り返されたり30日以内にその事由が是正されない場合は、「会社」は「会員」の資格を喪失させることができます。

④「会社」が「会員」の資格を喪失させる場合には、「会員」登録を抹消します。この場合、「会員」にこれを通知し、「会員」登録抹消前に、少なくとも30日以上の期間を定めて釈明する機会を与えます。

 

第9条(会員に対する通知)

①「会社」が「会員」に対する通知をする場合は、この規約に別途規定がない限り、「会員」が提供した電子メール、サービス内の電子メッセージなどで行うことができます。

②「会社」は「会員」全体への通知の場合、7日以上"会社"が運営するウェブサイト内の掲示板に掲示することにより、第1項の通知に代えることができます。ただし、「会員」本人の取引に関連して重大な影響を与える事項については、第1項の通知をします。

③「会社」は「会員」の連絡先未記載、変更後の未修正などにより、個々の通知が困難な場合に限り、前項の通知をすることにより、個別通知をしたものとみなされます。

 

第10条(購入申込)

「会員」とは、販売チャネルでは、次または類似の方法によって購入を申請し、 "会社"は"会員"が購入を申請するに当たり、次の各内容を分かりやすく提供しなければします。

  1. 商品等の確認や選択
  2. のお支払い方法の選択とお支払い情報の入力
  3. 商品などの購入申請及びこれに関する確認または"会社"の確認に対する同意

 

第11条(契約の成立)

①「会社」は、第10条のような購入申請については、次の各号に該当する場合承諾しないことがあります。

  1. 申請内容に虚偽、記載漏れ、誤記がある場合
  2. 、未成年者がタバコ、酒など青少年保護法で禁止する商品等を購入する場合、
  3. 商行為(再販)を目的で購入する取引であるか、取引状況上商行為(再販)を目的とした購入と判断された場合
  4. の購入申し込みを承諾することが「会社」の技術上著しい支障があると判断された場合
  5. その他の「会員」の責に帰すべき事由に承認が不可能であると判断される場合

②「会員」の購入契約成立時期は「会社」が購入完了を購入手順で表示した時点とします。

 

第12条(決済手段)

①サービスで購入した商品等の代金決済手段は、次の各号の方法のいずれ利用可能な方法で行うことができます。ただし、 "会社"は"会員"の支給方法についてどのような名目の手数料も追加して徴収しません。

  1. プリペイドカード、デビットカード、クレジットカード等の各種カード決済
  2. 携帯電話や携帯電話を利用した決済
  3. テレフォンバンキング、インターネットバンキング、メールバンキング、オンライン振込みなどの各種口座振替
  4. カカオポイントなど"会社"が支給した積立金による決済
  5. 」会社"と契約を結んだか、「会社」が認めた商品による決済
  6. のキャッシュバック、クレジットカードなどのポイントによる決済
  7. その他電子決済手段による支払いなど

②「会員」とは、商品等の購入時に、第1項の決済手段を使用することであり、必ず本人名義の決済手段を使用しなければならず、他人の決済手段を任意に使用してはならなりません。他人の決済手段を任意に使用することにより、発生する「会社」、決済手段の適法な所有者、決済関連第三者の損失と損害に対する責任は、「会員」にあります。

③商品などの購入代金の決済に関連して「会員」が入力された情報とその情報に関連して発生した責任と不利益は「会員」が負担しなければします。

④「会員」とは、購入代金決済時の政党で、適法な権限を持っている決済手段を使用しなければならず、「会社」は、そのかどうかを確認することができます。また、「会社」は「会員」決済手段の合法性等の確認が完了するまで取引進行を停止するか、取引をキャンセルすることができます。

⑤「会社」の方針及び第1項の請求会社(キャリア、カード会社など)の基準に基づいて「会員」の当月累積決済額が制限されることがあります。その基準を超えた場合は、商品等の購入ができないことがあります。

 

第13条(商品等の供給)

①「会社」は「会員」と商品等の供給について、別の約定がない以上、「会員」が申込をした日から速やかに商品などをお届けできるように注文製作、包装などその他の必要な措置を取ります。

②第1項の規定にかかわらず、「会員」と「会社」の間の商品などの供給時期について別途の約定がある場合には、それに従います。この時、 "会社"は"会員"が商品等の供給手順と進行状況を確認できるように適切な措置をします。

③「会社」は「会員」が購入した商品等について配送手段、手段別の配送費用負担者、手段別配送期間などを明示します。もし、「会社」が約定配送期間を超過した場合には、それによる「会員」の損害を賠償しなければします。ただし、「会社」が故意、過失がないことを立証した場合には、その限りではあります。

 

第14条(還付)

①「会社」は「会員」が購入申請した商品などが品切れなどの理由で、インドや提供を行うことができないときは、遅滞なくその理由を利用者に通知し、事前に商品などの代金を受信した場合には、代金を受け取った日から3営業日以内に払い戻しするか、還付に必要な措置を取ります。

 

第15条(申込撤回等)

①「会社」と商品等の購入に関する契約を締結した「会員」とは、契約内容に関する書面の交付を受けた日または受信確認の通知を受けた日から7日以内に申込の撤回をすることができます。ただし、その書面を交付または受信確認の通知を受けた時より商品などの供給が遅れて行われた場合には、商品等の供給を受けたり、供給が開始された日から7日以内に申込の撤回をすることができます。

②「会員」とは、商品等を配送受けた場合は、次の各号の1に該当する場合には、返品、交換をすることができません。

  1. 「会員」と責任ある事由で商品などが滅失または毀損された場合(ただし、商品等の内容を確認するために、以上の包装などを毀損した場合には、申込の撤回をすることができます
  2. 。)「会員」の使用または一部消費によって商品などの価値が著しく減少した場合
  3. の時間の経過によって再販売が困るほどの商品の価値が著しく減少した場合
  4. のような性能を持った商品などで複製が可能な場合、そのソースである商品等の包装を毀損した場合
  5. 、そのほかの取引の安全のために、大統領令が定める場合

③第2項第2号から第4号の場合には、「会社」が事前に申込撤回などが制限されるという事実を「会員」が簡単に知ることができるところ明記するか、試用商品を提供していするなどの措置をしなかった場合、「会員」の申込撤回などが制限されません。

④「会員」とは、第1項及び第2項の規定にもかかわらず、商品などの内容が表示さ、広告の内容と異なったり契約内容と異なって実施されたときは、当該商品等の供給を受けた日から3月以内に、その事実をない日や知ることができた日から30日以内に契約撤回などを行うことができます。

 

第16条(申込の撤回などの効果)

①「会社」は「会員」から商品等を返した場合は3営業日以内に、既に支給された商品などの代金を払い戻します。この場合、「会社」が「会員」に商品などの還付を遅延したときは、その遅延期間について電子商取引などでの消費者保護に関する法律施行令が定める遅延金利を乗じて算定した遅延利息(以下「遅延賠償金」とする)を支給します。

②「会社」は、上記代金を還付するに当たり、「会員」は、クレジットカードその他大統領令が定める決済手段として商品などの代金を支払ったときは、遅滞なく、当該決済手段を提供した事業者にとって商品などの代金請求を停止またはキャンセルするように要求します。

③申込撤回などの場合供給された商品等の返還に必要な費用は、「会員」が負担します。 "会社"は"会員"に請約撤回などを理由に違約金または損害賠償を請求しません。ただし、商品などの内容が表示さ、広告の内容と異なったり契約内容と異なって実施されて請約撤回などをする場合、商品等の返還に必要な費用は、「会社」が負担します。

④すでに商品などが一部使用または一部消費された場合は、その商品等の使用または一部を使用によって「会員」が得た利益又は当該商品等の供給に要した費用に相当する金額として大統領令が定める範囲の金額の支払いを「会員」に請求することができます。

⑤「会員」が商品等を提供することと、発送費を負担した場合に「会社」は、申込の撤回時、その費用を誰が負担するのか分かりやすいように明確に表示します。

 

第17条(クーポン)

①「会社」は「会員」がサービスを通じて商品等を購入する場合、「会社」の方針に基づいて「会員」に一定額または一定割合の割引を受けることができるクーポンを付与することができています。

②「会社」は項目、取引金額等に応じてクーポンの使用を制限することができます。

③クーポンの付与および使用に関する詳細は、「会社」が定めたポリシーに適用され、「会社」は、販売チャネルまたは「会社」が運営するウェブサイトなどを通じて、これを「会員」にご案内します。

④「会員」は、クーポンを記載期間内のみ使用することができます。

⑤「会員」は、クーポンを本人の取引にのみ使用することができ、どのような場合でもクーポンを他人に売買、譲渡、または、実質的にマーケティングや譲渡と同様に見ることができる行為をすることはできません。

⑥「会員」が不当または不正にクーポンを取得した場合、「会員」は、クーポンを使用することができず、「会社」は、これを回収することができます。

 

第18条(会社の義務)

①「会社」は法令とこの約款が禁止したり公序良俗に反する行為をせず、この約款の定めるところにより、持続的で、安定的に商品等を提供することに最善を尽くしなければならない。

②「会社」は「会員」が安全にインターネットサービスを利用できるように、個人情報(信用情報を含む)を保護するためのセキュリティシステムを備える。、プライバシーポリシーをお知らせし、これを遵守します。

③「会社」は、商品等について表示・広告の公正化に関する法律第3条所定の不当な表示、広告行為をすることにより、利用者が損害を被ったときは、これを賠償する責任を負います。

④ "会社"は"会員"が望まない営利目的の広告性電子メールを発送しません。

⑤「会社」はサービス利用と関連して「会員」から提起された意見や不満が正当であると認める場合には、これを処理しなければならない。 「会員」が提起した意見や苦情については、「会員」に処理と結果を提供します。

 

第19条(会員の義務)

①「会員」とは、商品を購入する前に、必ず「会社」が提供する商品などの詳細と取引の条件を正確に確認した後、購入を申請しなければします。購入する商品などの詳細と取引の条件を確認せずに購入して発生する損害に対して、「会員」が責任を負担します。

②「会員」とは、この約款及び「会社」がサービスに関連して告知する内容を遵守しなければならず、契約告知内容に違反したり、履行しないし、発生する損害に対して責任を負います。

③「会員」とは、「会社」がサービスを安全に提供することができるように「会社」に協力しなければならず、「会社」が「会員」の本規約違反行為を発見し、「会員」に該当する違反行為について釈明を要求した場合、「会員」とは、「会社」の要請に積極的に応じなければならない。

④未成年者の「会員」がサービスを利用して、商品などをお買い上げの法定代理人は、その契約に同意をしなければなら正常な商品などの購入契約が締結されることがあります。もし、未成年者の「会員」が法定代理人の同意なしに商品を購入する場合、本人または法定代理人が、これ取り消すことができます。

⑤「会員」がサービスを介して商品等を注文した後、5営業日(土曜日、祝日を除く)以内に購入代金を支払わない場合、または、購入代金の支払い完了日から7日以内にお届け先住所などの情報を提供していない場合はご注文のキャンセルとみなされ、そのご注文は自動的にキャンセル処理されます。

 

第20条(会員の禁止行為)

①「会員」とは、次の各号の行為をしてはならなりません。

  1. 「会社」が提供するサービスの利用方法によらずに異常な方法でサービスを利用したり、システムにアクセスする行為
  2. 他人の名義、カード情報、口座情報などを盗用して「会社」が提供するサービスを利用する行為
  3. "会社"が定めていない異常な方法でカカオポイント、クーポンなどを取得したり使用すること
  4. "会社"が公開している情報の無断変更、または「会社」が定めた情報以外の情報(コンピュータプログラムなど)などを送信または掲示する行為
  5. 「会社」、およびその他の第三者の著作権などの知的財産権に対する侵害行為
  6. "会社"と他の第3者の名誉を損傷させたり業務を妨害する行為
  7. わいせつまたは暴力的なメッセージ、画像、音声、その他の公序良俗に反する情報を販売チャネルに公開または掲示する行為
  8. は違法割引の目的のために、「モバイル引換券」を購入して、第3者に販売する行為
  9. を購入する意思なく、反復的な購入行為をする行為
  10. その他の違法または不当な行為

②「会社」は「会員「この本条禁止行為を行う場合、サービスの一部または全部を利用停止したり、サービス利用契約を任意に解除することができ、この場合に発生する損害に対する責任は、「会員」が負担します。 「会社」は、必要な場合は、「会員」の禁止行為の事実を関連政府機関や司法機関に通知することができます。

 

第21条(著作権の帰属及び利用制限)

①「会社」が作成した著作物の著作権その他の知的財産権は、「会社」に帰属します。

②「会員」とは、サービスを利用することで得られた情報の中で、「会社」に知的財産権が帰属された情報を「会社」の事前承諾なしに複製、送信、出版、配布、放送その他の方法によって営利目的に利用したり、第3者に利用させてはならなりません。

 

第22条(責任の制限)

①「会社」は、天災地変またはこれに準ずる不可抗力によるサービスを提供することができない場合には、関連した責任が免除されます。

②「会社」は「会員」の帰責事由によるサービス利用の障害に対して責任を負いません。

 

第23条(紛争の解決)

①「会社」は「会員」が提起する正当な意見や不満を反映し、その被害を補償処理するために被害補償処理機構的な顧客満足センターを設置・運営します。

②「会社」は「会員」から提出された苦情や意見は、優先的にその事項を処理します。ただし、迅速な処理が困難な場合には、「会員」にその理由と処理日程を直ちに通報します。

③「会社」と「会員」の間に発生した電子商取引紛争に関連して「会員」の被害救済申請がある場合には、公正取引委員会または試み知事が依頼する紛争調整機関の調整に従うことができます。

 

第24条(準拠法および裁判管轄)

①この約款に関する事項については、大韓民国法を準拠法とします。

②「会社」と「会員」の間に発生した紛争に関する訴訟は、民事訴訟法上の管轄裁判所に提起します。

 

付則

この規約は2019年01月22日から適用されます。

韓国語と日本語の違いで記事に矛盾がある場合は、韓国語をベースにします。

お知らせ日:2019年01月22日

適用日:2019年01月22日

 


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Presented Terms and Conditions

(updated January 22, 2019)


Article 1 (Purpose)

This Agreement stipulates the rights, duties, responsibilities and other necessary matters of "Company" and the purchasing member in relation to the use of Presented service provided by STAYGE Labs Inc. (hereinafter "the Company") Purpose.


Article 2 (Definitions)

Terms used in these terms are defined as follows.


  1. "Presented SERVICE" (hereinafter referred to as "Service") means the e-commerce related service provided by the Company through the sales channel.
  2. "Sales Channel" means the "Company" or a third party's website and mobile application that "Company" provides for the sale of Goods or Services ("Products, etc.") to "Members".
  3. "Member" means a person who makes use of the "Service" provided by the Company by entering into a contract with the "Company" in accordance with these Terms and Conditions.
  4. The terms used in these Terms and Conditions that are not governed by these Terms and Conditions are subject to the relevant laws and regulations.


Article 3 (Specification, explanation and amendment of the terms, etc.)

① "Company" shall, in order to make it easy for "members" to know the contents of this agreement, mutual name, representative name, telephone number, fax number, business registration number, Publish. However, the delegate's name, fax number, business registration number, and these terms and conditions may be made available to the "member" through the screen linked to the service within the sales channel.


② "Company" provides separate connection screens or pop-up screens so that "members" can easily understand important contents such as withdrawal of application, responsibility of delivery, refund conditions prior to “member”’s agreement


③ "Company" shall not violate the related laws such as "Consumer Protection Act in Electronic Commerce, etc.," "Law on Regulation of Terms," ​​"Act on Promotion of Information Network Usage and Information Protection, etc." You may amend these terms from the scope.


④ When the "Company" amends the Terms and Conditions, the applicable date and reason for revision shall be announced to the appropriate place in the website operated by "Company" together with the current terms from 7 days prior to the effective date of the revised Terms to the day before the effective date. However, in case of amendment of the terms which are disadvantageous to the "member", at least 30 days grace period will be announced. In this case, the "Company" clearly compares the contents before the revision with the contents after the revision and displays them in a way that is easy for the user to understand.


⑤ If "Company" clearly notifies or notifies the "Member" that the Company will be deemed to have agreed to the amendment of the Terms if the Company does not show the intention to refuse the change until the application date, Member "does not expressly express the intention of refusal," Member "shall be deemed to have agreed to the revised Terms.


⑥ If "Member" does not agree with the application of the revised Terms, "Company" can not apply the contents of the revised Terms, and in such case, "Member" may terminate the use contract. However, if there is any special circumstance where the existing terms can not be applied, the "Company" may terminate the use contract.


Article 4 (Interpretation of Terms)

The matters not specified in these Terms and the interpretation of these Terms and Conditions shall be dealt with in accordance with the " Information Network Promotion and Information Protection Act", "Consumer Protection in Electronic Commerce Act”, " Laws, individual terms and conditions of sale channels, or practices”.


Article 5 (Provision and Change of Service)

① "Company" performs the following duties.

  1. Providing information on products and concluding a purchase contract
  2. Delivery of products with purchase contracts
  3. Other businesses designated by the "Company"


② The "Company" may change the contents of the products to be provided by contracts to be concluded in the event that the products are sold out or technical specifications are changed. In this case, specify the content of the changed products and the date of delivery, and immediately notify the place where the contents of the current product are posted.


③ When a "Company" changes the contents of a service contracted with a "Member" to a reason such as a sale of a product, a change of a technical specification, or the like, it shall be immediately notified to the "member"


④ In the case of the preceding paragraph, "Company" shall compensate for the actual damage proved by the "Member" as a result of this. However, this shall not apply if the "Company" proves that it is not intentional or negligent.


Article 6 (Suspension of Service)

① The Company may temporarily suspend the provision of services in the event of maintenance, inspection, replacement or breakdown of information and telecommunication equipment for service provision, or loss of communication.


② The "Company" shall compensate for damages incurred by "Members" or a third party due to temporary interruption in the provision of services due to Paragraph ①. However, this shall not apply if there is no intention or negligence of the Company.


③ If the service cannot be provided due to the conversion of the business item, the abandonment of the business, or the integration among the companies, the "Company" notifies the "Member" by the method set out in Article 9, "Member" is rewarded.



Article 7 (Membership)

① A person who intends to become a "member" applies for membership by agreeing to the terms of this agreement and the agreement to collect, provide and use personal information in accordance with the procedures set by the "company".


② "Company" shall register as "Member" unless the following applies to the users who have applied for membership as "

  1. The applicant has previously lost his or her membership in accordance with Paragraphs 2 and 3 of Article 8 of this Agreement. Provided, however, that a person who has passed three years after the loss of the "membership" and who has obtained the "member" re-approval of the "company" shall be excluded.
  2. False, missing, or missing entries in the registration
  3. If it is judged that the registration of other "Member" is significantly impeded by the technical "Company"
  4. If the child is under 14 years of age as of the date of application for membership


③ "Membership" The contract establishment period is when the approval of "Company" reaches "Member".


④ "Member" shall immediately notify the Company of such changes by e-mail or other means when there is a change in the information provided to the Company at the time of subscription.


Article 8 (withdrawal of membership and suspension of membership)

① The "Member" may request the Company to withdraw from the Service at any time, and the "Company" shall immediately terminate the "Member" withdrawal. However, if there is a product that the "member" is purchasing at the time of withdrawal, the "company" will process the withdrawal after the purchase of the product is completed.


② If "Member" falls under any of the following subparagraphs, "Company" may limit and suspend "Membership" status.


  1. If you register false information at the time of enrollment
  2. If you do not pay the debts that "members" are obliged to pay for the products purchased using the "Company" or other services,
  3. If you threaten the order of electronic commerce, such as interrupting the use of other people's services or stealing information
  4. When using services, you are banned by law or this agreement or act against the public good
  5. If you post pornographic content on the service or link to a sexually explicit site
  6. Other acts that intentionally interfere with normal business activities and service operations of the Company

③ "Company" may lose the qualification of "Member" if the same act is repeated more than once after the "Company" has restricted or suspended the "Member" qualification or if the reason is not corrected within 30 days.


④ If "Company" cancels "Member" status, "Member" registration will be terminated. In this case, you will be notified as a "Member" and given the opportunity to call at least 30 days prior to the termination of the "Membership" registration.


Article 9 (Notice to Members)

① When the "Company" notifies the "Member", it may be e-mail provided by "Member", electronic mail within the service, etc., unless otherwise specified in these Terms and Conditions.


② The "Company" may substitute the notification in Paragraph 1 by posting it on the bulletin board in the website operated by "Company" for 7 days or more in case of the notification to the whole "Member". However, "Member" shall give notice to Paragraph 1 for matters that have a material effect on his or her transaction.


③ "Company" shall be deemed to have made individual notices by notifying the preceding paragraph only if it is difficult to make individual notification due to non-contact of "member" and unmodified after change.


Article 10 (Purchase Application)

"Member" shall apply for the purchase in the sales channel by the following or similar methods, and "Company" shall provide to "Member" to easily understand


  1. Confirmation and selection of products
  2. Choosing a payment method and entering payment information
  3. Agreement for purchasing products and confirming them or agreeing to confirm the "Company"



Article 11 (Establishment of Contract)

① The "Company" may refuse to approve the purchase application as described in Article 10 if the following items are satisfied.

  1. If there is false information, omissions, or errors in the application content
  2. If a minor purchases products prohibited by the Juvenile Protection Act, such as tobacco and alcohol
  3. If it is a transaction to purchase for the purpose of commerce (resale) or a purchase for the purpose of commercial transaction (resale) in a transaction context
  4. If it is deemed that the acceptance of the purchase application is severely hampered by the technology of the "Company"
  5. If it is deemed unacceptable for reasons other than "membership"


② The time of establishing the purchase contract of "member" shall be the time when "Company" indicates the completion of purchase in the purchase procedure.


Article 12 (Payment means)

① Payment method for the goods purchased from the service can be made by any of the following methods. However, "Company" does not collect any additional fee for the method of payment of "Members".

  1. Prepaid cards, debit cards, credit cards
  2. Pay by phone or phone
  3. Various bank account transfers such as phone banking, internet banking, e-banking, and online bank transfer
  4. Payments made by the "company" reserves such as Kakao points
  5. Payment by means of a gift certificate authorized by the "Company"
  6. Payment by cash back, credit card, etc.
  7. Other payment by electronic payment method etc.


② "Member" must use the payment method of his / her name in using the payment method of Paragraph 1 when purchasing goods, etc., and shall not use any payment means of others. The "member" is responsible for the loss and damage of the "Company", the legitimate owner of the payment instrument, and the payment-related third party caused by the arbitrary use of the payment method of another person.


③ The member shall bear the responsibility and disadvantage caused by the information entered by the "member" in connection with the settlement of the purchase price of the commodity and the information.


④ "Member" shall use a payment instrument that is legitimate and authorized to use the purchase price, and "Company" can confirm whether or not it is. In addition, "Company" may suspend or cancel the transaction until the validity of the "Member" payment instrument has been verified.


⑤ According to the policy of the "Company" and the standards of the settlement company (mobile carrier, card company, etc. If you exceed the criteria, you may not be able to purchase products.


Article 13 (Supply of Goods)

① "Company" shall take the necessary actions such as order production, packing, etc. so that the Member can deliver the goods promptly from the date of submission of the offer, unless there is a separate contract with the "member" 


② Notwithstanding paragraph (1), if there is a separate agreement between the "member" and the "company" regarding the supply period of the products, At this time, the "Company" will take appropriate measures so that the "Member" can check the supply procedures and progress of the goods.


③ The "Company" shall specify the delivery method, the bearer of the delivery fee for each product, and the delivery period for each item purchased by "member". If the "Company" exceeds the contract delivery period, you must compensate for the damage caused by the "member". However, this shall not apply if the "Company" proves that it is not intentional or negligent.


Article 14 (Refund)

① "Company" shall notify the user of the reason without any delay when the "Member" can not deliver or provide the goods for which the Purchase of the Member has applied for the reason such as sold out, etc., and if he / Within three business days from the date of refund or take necessary measures for the refund.


Article 15 (Withdrawal of subscription)

① The "member" who has entered into a contract for the purchase of goods with the "Company" may withdraw the subscription within 7 days from the date of receiving the written notice of the contents of the contract or the notice of receipt confirmation. However, if the supply of the goods is later than when the written notice is received or the confirmation of receipt is received, the subscription can be withdrawn within 7 days from the receipt of the goods or supply.


② "Member" is not able to return or exchange if the product falls under any of the following conditions.

  1. In case the goods are lost or damaged due to the responsibility of "member" (however, in case of damaging the packaging etc. in order to check the contents of the products, the subscription can be withdrawn)
  2. If the value of the commodity, etc., is significantly reduced by the use of the "member" or by some consumption
  3. If the value of the product is significantly reduced so that resale is difficult due to the passage of time
  4. If you are able to replicate the product with the same performance, if you damage the packaging of the original product
  5. In addition, for the safety of transactions,


③ In the case of Paragraph 2, Items 2 to 4, if the "Company" did not specify the fact that the withdrawal of the subscription is restricted in advance, Members' withdrawal of the application is not limited.


④ "Membership" means that, in spite of the provisions of Paragraphs 1 and 2, if the contents of the goods, etc. are different from the contents of advertisement, advertisement or contract, they shall be paid within 3 months from the date of receiving the goods. You can withdraw your subscription within 30 days from the date of notification or notice.


Article 16 (Effect of withdrawal of subscription, etc.)

① "Company" shall refund the price of the goods already paid within 3 business days if the Member returns the goods. In this case, if the Company delays the refund of the goods, etc. to the "Member", the delayed interest calculated by multiplying the delayed period determined by the Enforcement Decree of the Consumer Protection Act on Electronic Commerce etc. (hereinafter referred to as " ) Will be paid.


② When the "Company" refunds the above amount, when the "member" has paid the credit for the product such as credit card or other payment means as prescribed by the Presidential Decree, the Company shall, without delay, Pause or cancel.


③ In case of cancellation of subscription, "member" shall bear the cost of returning the goods received. "Company" does not charge a "Member" for penalty or compensation for reasons such as withdrawal of subscription. However, if the contents of the goods are displayed differently from the contents of the advertisement, or the contents of the contract are fulfilled in a different manner, the company will bear the expenses necessary for the return of the goods.


④ If some of the products have already been partially consumed or partially consumed, the amount equivalent to the cost of supplying the products or the profit obtained by the "member" To the "Member".


⑤ In the case that the "member" receives the commodity, etc., the company will clearly indicate who will pay the shipping cost when withdrawing the subscription.


Article 17 (Coupon)

① "Company", when "Member" purchases products through the service, may give a "discount" discount to the "member" in accordance with the policy of the Company.


② "Company" may restrict the use of coupons depending on items, transaction amount, etc.


③ Details regarding the granting and use of coupons shall be in accordance with the policy set by the Company, and the Company shall guide the Member through the sales channel or the website operated by the Company.


④ "Member" can only use the coupon within the specified period of use.


⑤ "Member" may use the coupon only for his / her transaction, and in any case, do not sell or transfer the coupon to another person, or act in a manner that is substantially the same as the sale or transfer.


⑥ "Member" can not use the coupon when the "member" acquires the coupon unlawfully or illegally, and the "company" can collect it.


Article 18 (Obligations of the Company)

① The "Company" shall not act prohibited by laws and regulations, or contrary to public order and sincerity, and shall endeavor to provide products continuously and stably in accordance with the provisions of this Agreement.


② "Company" has a security system for protecting personal information (including credit information) so that "members" can use the Internet service safely, and publicizes the privacy policy and obeys it.


③ "Company" shall be liable to compensate for damages caused by the user by making illegal display and advertising activities prescribed in Article 3 of the Act on Fairness of Display and Advertisement of Commodities.


④ "Company" does not send commercial emails for commercial purposes that "members" do not want.


⑤ "Company" should deal with opinions or complaints raised from "Members" regarding the use of the Service if it is found to be justified. For comments or complaints filed by "Members", we will communicate the process and results to the "Member".


Article 19 (Obligations of Members)

① Before purchasing a product, "member" must confirm the details of the products and the terms of the transaction provided by the company and apply for the purchase. "Member" assumes responsibility for damages caused by purchasing without confirming the details of the goods to be purchased and the conditions of the transaction.


② "Member" shall comply with the terms and conditions of this Agreement and "Company" in relation to the service, and shall be liable for any damage caused by violation or failure to comply with the Terms and Conditions.


③ "Member" shall cooperate with "Company" so that "Company" can safely provide the service, and "Company" shall find the violation of this Terms of "Member" and call "Member" Upon request, the "Member" must act upon the request of the Company.


④ "Member" who is a minor When a legal representative agrees to the contract when purchasing goods using this service, a purchase contract such as normal goods may be concluded. If a "member" who is a minor purchases a product without the consent of the legal representative, he or she may cancel it.


⑤ "Member" If you do not pay the purchase price within 5 business days (excluding Saturdays and holidays) after ordering the goods through this service, or if you do not provide information such as shipping address within 7 days from the payment completion date of the purchase price, , And the order will be automatically canceled.


Article 20 (Prohibited Acts of Members)

① "Member" shall not engage in any of the following acts.

  1. Use the Service or access the System in an unusual manner, other than by using the services provided by the Company;
  2. Using the services provided by the "Company" by using the name of another person, card information, account information, etc.
  3. Acquisition or use of cocoa points, coupons, etc. in unusual ways not determined by the "Company"
  4. To transmit or post information or information (computer programs, etc.) other than the information set by "Company"
  5. Infringement of intellectual property rights such as copyrights of "Company" and other third parties
  6. To impair the reputation of the Company and other third parties or to disrupt business
  7. To disclose or post information that is contrary to the obscenity or violence of messages, images, voices,
  8. Buying a "mobile voucher" for sale at an illegal discount and selling it to a third party
  9. Repeated purchases without buying
  10. Other illegal or unlawful acts


② The "Company" may suspend the use of part or all of the service or arbitrarily terminate the service use contract if the "member" engages in prohibited act in this article, and the "member" shall bear the responsibility for the damage . The "Company" may, if necessary, notify the relevant government agency or judicial authority of the prohibited act of "member".


Article 21 (Restrictions on Use and Restriction of Copyright)

① Copyrights and other intellectual property rights for works created by "Company" belong to "Company".


② "Member" shall not use the information acquired by the use of the Service for the purpose of commercial use by copying, transmitting, publishing, distributing, broadcasting or other methods without prior consent of the Company, It should not be used to the person.


Article 22 (Limitation of Liability)

① The "Company" is exempted from liability if it can not provide services due to natural disasters or equivalent force majeure.


② The Company shall not be liable for any obstacles to the use of the Service due to the cause of the Member.


Article 23 (Settlement of Disputes)

① The Company shall establish and operate a Customer Satisfaction Center, which is a damage compensation system, to reflect the opinions and complaints posed by the Member and to compensate the damage.


② The "Company" will preferentially process the complaints and opinions submitted by "Members". However, in the event that it is difficult to process it promptly, the member will be notified immediately of the reason and processing schedule.


③ In the case of an electronic commerce dispute arising between "Company" and "Member", if there is an application for damages relief of "member", it may be subject to the arbitration of the dispute arbitration institution commissioned by the Fair Trade Commission or the trial branch.


Article 24 (Governing Law and Judgment)

① For matters related to this Agreement, the laws of the Republic of Korea shall be applicable.


② Any dispute arising between "Company" and "Member" shall be brought to the competent court under the Civil Procedure Act.


Addendum

These Terms will be effective January 22, 2019.


If there is any conflict regarding the articles due to the difference between Korean and English, it is based on Korean.


Notification date: January 22, 2019

Effective January 22, 2019