June 13, 2022 6:29 PM

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Presented LIVE 서비스 이용약관

제 1 장 환영합니다!

제 1 조 (목적)

주식회사 스테이지랩스(이하 ‘회사’)가 제공하는 Presented LIVE 서비스(이하 ‘서비스’)를 이용해 주셔서 감사합니다. Presented LIVE 서비스 이용약관(이하 ‘본 약관’)은 회사가 Web 또는 모바일 APP을 통해 제공하는 서비스를 이용함에 있어 여러분이 필요한 권리, 의무 및 책임사항, 이용조건 및 절차 등 기본적인 사항을 규정하고 있으므로 조금만 시간을 내서 주의 깊게 읽어주시기 바랍니다. 

제 2 조 (약관의 효력 및 변경)

① 본 약관의 내용은 서비스의 화면에 게시하거나 기타의 방법으로 공지하고, 본 약관에 동의한 여러분 모두에게 그 효력이 발생합니다.

② 회사는 필요한 경우 관련법령을 위배하지 않는 범위 내에서 본 약관을 변경할 수 있습니다. 본 약관이 변경되는 경우 회사는 변경사항을 시행일자 7일 전부터 여러분에게 서비스 공지사항에서 공지 또는 통지하는 것을 원칙으로 합니다. 다만, 그 변경내용이 법적으로 여러분에게 불리한 것일 경우, 그 적용일자 30일 이전부터 변경내용을 서비스 내 공지사항 등을 통해 공지할 뿐만 아니라, 해당 내용을 여러분의 이메일 등을 통해 통지합니다.

③ 회사가 전항에 따라 공지 또는 통지를 하면서 공지 또는 통지일로부터 개정약관 적용일까지 거부의사를 표시하지 아니하면 승인한 것으로 본다는 뜻을 명확하게 고지하였음에도 여러분의 의사표시가 없는 경우에는 변경된 약관을 승인한 것으로 봅니다. 여러분이 개정약관에 동의하지 않을 경우 여러분은 이용계약을 해지할 수 있습니다.

제 3 조 (약관 외 준칙)

본 약관에 규정되지 않은 사항에 대해서는 관련법령 또는 회사가 정한 Mnet.world 통합 계정(이하 ‘Mnet.world계정’) 이용약관, 운영정책 및 규칙 등(이하 ‘세부지침’)의 규정에 따릅니다.

제 2 장 Presented LIVE 서비스 이용계약

제 4 조 (계약의 성립)

① 서비스에 가입하기 위해서는 Mnet.world계정이 필요합니다. Mnet.world계정이 없으신 경우 Mnet.world계정을 먼저 생성하시기 바랍니다.

② 서비스 이용계약은 여러분이 본 약관의 내용에 동의한 후 회사가 여러분의 Mnet.world계정 정보 등을 확인한 후 승낙함으로써 체결됩니다.

제 5 조 (서비스 가입의 제한)

① 제4조에 따른 가입 신청자에게 회사는 원칙적으로 서비스의 가입을 승낙합니다. 다만, 회사는 아래 각 호의 경우에는 그 사유가 해소될 때까지 승낙을 유보하거나 승낙하지 않을 수 있습니다. 특히, 아동 청소년 보호를 위해 여러분이 대한민국 국적을 보유한 경우 만 14세 미만, 대한민국 외의 국적을 보유한 경우 만 16세 미만인 경우에는 가입을 신청할 수 없습니다.

  1. 다른 사람의 명의나 이메일 주소 등 개인정보를 이용하여 가입 신청하려 한 경우 
  2. 서비스 제공 설비 용량에 현실적인 여유가 없는 경우
  3. 서비스 제공을 위한 기술적인 부분에 문제가 있다고 판단되는 경우
  4. 기타 회사가 재정적, 기술적으로 필요하다고 인정하는 경우
  5. 회사로부터 서비스 이용정지 조치 등을 받은 여러분이 그 조치기간에 이용계약을 임의로 해지하고 재이용을 신청하는 경우
  6. 기타 관련법령에 위배되거나 세부지침 등 회사가 정한 기준에 반하는 경우

② 만약, 여러분이 위 조건에 위반하여 서비스에 가입한 것으로 판명된 때에는 회사는 즉시 여러분의 서비스 이용을 정지시키거나 Mnet.world계정을 삭제하는 등 적절한 제한을 할 수 있습니다.

제 3 장 서비스 이용

제 6 조 (서비스 제공)

① 회사가 제공하는 서비스의 내용은 아래와 같습니다

  1. 상품 등에 대한 정보 제공 및 구매 계약의 체결
  2. 구매 계약이 체결된 상품 등의 배송
  3. 기타 회사가 추가 개발하거나 다른 회사와의 제휴 계약 등을 통해 여러분에게 제공하는 일체의 서비스

② 회사는 더 나은 서비스의 제공을 위하여 여러분에게 서비스의 이용과 관련된 각종 고지, 관리 메시지 및 기타 광고를 비롯한 다양한 정보를 서비스 화면 내에 표시하거나 여러분의 이메일로 전송할 수 있습니다. 광고성 정보 전송의 경우에는 사전에 수신에 동의한 경우에만 전송합니다.

③ 회사는 여러분이 서비스를 마음껏 이용할 수 있도록 이에 필요한 소프트웨어의 개인적이고 전 세계적이며 양도불가능하고 비독점적인 무상의 라이선스를 여러분에게 제공합니다. 단, 회사가 여러분에게 회사의 상표 및 로고를 사용할 권리를 부여하는 것은 아닙니다.

④ 회사는 더 나은 서비스를 위하여 서비스에 필요한 소프트웨어의 업데이트 버전을 제공할 수 있습니다.

제 7 조 (서비스의 변경 및 종료)

① 회사는 서비스를 365일, 24시간 쉬지 않고 제공하기 위하여 최선의 노력을 다합니다. 다만, 아래 각 호의 경우 서비스의 전부 또는 일부를 제한하거나 중지할 수 있습니다.

  1. 서비스용 설비의 유지·보수 등을 위한 정기 또는 임시 점검의 경우
  2. 정전, 제반 설비의 장애 또는 이용량의 폭주 등으로 정상적인 서비스 이용에 지장이 있는 경우
  3. 정부의 명령/규제 등 회사의 제반 사정으로 서비스를 유지할 수 없는 경우
  4. 기타 천재지변, 국가비상사태 등 불가항력적 사유가 있는 경우

② 전항에 의한 서비스 중단의 경우에는 미리 제13조에서 정한 방법으로 여러분에게 통지 내지 공지하겠습니다. 다만, 회사로서도 예측할 수 없거나 통제할 수 없는 사유(회사의 과실이 없는 디스크 내지 서버 장애, 시스템 다운 등)로 인해 사전 통지 내지 공지가 불가능한 경우에는 그러하지 아니합니다. 이러한 경우에도 회사가 상황을 파악하는 즉시 최대한 빠른 시일 내에 서비스를 복구하도록 노력하겠습니다.

③ 여러분에게 중대한 영향을 미치는 서비스의 변경 사항이나 종료는 서비스에 등록된 이메일 주소로 이메일 발송 또는 개별 서비스의 화면에 게시하거나 기타의 방법으로 공지하겠습니다.

제 4 장 계약당사자의 의무

제 8 조 (유료서비스의 구매, 사용기간 및 이용)

① 서비스 내에서 여러분이 구매한 유료서비스는 해당 앱을 다운로드 받거나 설치한 모바일 기기에서만 이용할 수 있으며, 이를 복제, 전송, 대여 등의 방식으로 제3자에게 이용하게 해서는 안됩니다.

② 여러분이 구매한 유료 콘텐츠의 이용기간은 구매 시 명시된 기간에 따릅니다.

제 9 조 (게시물의 관리)

① 여러분의 게시물이 정보통신망 이용촉진 및 정보보호 등에 관한 법률(이하 ‘정보통신망법’)및 저작권법 등 관련 법령에 위반되는 내용을 포함하는 경우, 권리자는 회사에 관련 법령이 정한 절차에 따라 해당 게시물의 게시중단 및 삭제 등을 요청할 수 있으며, 회사는 관련 법령에 따라 조치를 취합니다.

② 회사는 권리자의 요청이 없는 경우라도 권리침해가 인정될 만한 사유가 있거나 기타 회사의 정책 및 관련 법령에 위반되는 경우에는 관련 법령에 따라 해당 게시물에 대해 임시조치 등을 취할 수 있습니다.

③ 위와 관련된 세부 절차는 정보통신망법 및 저작권법에 따릅니다.

제 10 조 (권리의 귀속 및 저작물의 이용)

① 여러분은 사진, 글, 정보, (동)영상, 서비스 또는 회사에 대한 의견이나 제안 등 콘텐츠(이하 ‘게시물’)를 서비스 내에 게시할 수 있으며, 이러한 게시물에 대한 저작권을 포함한 지적재산권은 당연히 권리자가 계속하여 보유합니다.

② 여러분이 서비스 내에 게시물을 게시하는 경우, 해당 게시물이 서비스에 포함되는 개별 서비스에 노출될 수 있고 이에 필요한 범위 내에서 사용, 저장, 수정, 복제, 공중송신, 전시, 배포 등의 방식으로 이용할 수 있도록 사용을 허락하는 전 세계적인 라이선스를 회사에게 제공하게 됩니다.

③ 여러분은 회사에 제공한 콘텐츠에 대해 회사에 라이선스를 부여하기 위해 필요한 권리를 보유해야 합니다. 이러한 권리를 보유하지 않아 발생하는 모든 문제에 대해서는 게시자가 책임을 부담하게 됩니다. 또한, 여러분은 음란하거나 폭력적이거나 기타 공서양속 및 법령에 위반하는 콘텐츠를 공개 또는 게시할 수 없습니다.

④ 회사는 여러분의 콘텐츠가 관련 법령에 위반되거나 음란 또는 청소년에게 유해한 게시물, 차별 갈등을 조장하는 게시물, 도배 · 광고 · 홍보 · 스팸성 게시물, Mnet.world계정을 양도 또는 거래하는 내용의 게시물, 타인을 사칭하는 게시물 등이라고 판단되는 경우 이를 삭제하거나 게시를 거부할 수 있습니다. 다만 회사가 모든 콘텐츠를 검토할 의무가 있는 것은 아닙니다. 누군가 여러분의 권리를 침해하였다면, 고객센터를 통해 게시중단 요청에 대한 도움을 받으실 수 있습니다.

⑤ 서비스에서는 회사가 보유하지 않은 일부 콘텐츠가 표시될 수 있습니다. 그러한 콘텐츠에 대해서는 콘텐츠를 제공한 주체가 단독으로 모든 책임을 부담하게 됩니다. 여러분이 서비스를 이용하더라도 다른 이용자의 콘텐츠에 대하여 어떠한 권리를 가지게 되는 것은 아닙니다. 여러분이 다른 이용자의 콘텐츠를 사용하기 위해서는 콘텐츠 소유자로부터 별도로 허락을 받아야 합니다.

제 11 조 (여러분의 의무)

① 여러분이 서비스를 이용할 때 아래 각 호의 행위는 하여서는 안 됩니다.

  1. 이용 신청 또는 변경 시 허위 사실을 기재하거나, 다른 여러분의 Mnet.world계정 및 비밀번호를 도용, 부정하게 사용하거나, 다른 사람의 명의를 사용하거나 명의자의 허락 없이 이메일 인증 등을 수행하는 행위
  2. 타인의 명예를 손상시키거나 불이익을 주는 행위
  3. 게시판 등에 음란물을 게재하거나 음란사이트를 연결(링크)하는 행위
  4. 회사 또는 제3자의 저작권 등 기타 권리를 침해하는 행위
  5. 공공질서 및 미풍양속에 위반되는 내용의 정보, 문장, 도형, 음성 등을 타인에게 유포하는 행위
  6. 서비스와 관련된 설비의 오동작이나 정보 등의 파괴 및 혼란을 유발시키는 컴퓨터 바이러스 감염 자료를 등록 또는 유포하는 행위
  7. 서비스의 운영을 고의로 방해하거나 안정적 운영을 방해할 수 있는 정보 및 수신자의 명시적인 수신거부의사에 반하여 광고성 정보 또는 스팸메일(Spam Mail)을 전송하는 행위
  8. 회사의 동의 없이 서비스 또는 이에 포함된 소프트웨어의 일부를 복사, 수정, 배포, 판매, 양도, 대여, 담보제공하거나 타인에게 그 이용을 허락하는 행위와 소프트웨어를 역설계하거나 소스 코드의 추출을 시도하는 등 서비스를 복제, 분해 또는 모방하거나 기타 변형하는 행위
  9. 타인으로 가장하는 행위 및 타인과의 관계를 허위로 명시하는 행위
  10. 본인의 개인정보를 임의로 공개, 제공하거나 다른 여러분의 개인정보를 수집, 저장, 공개하는 행위
  11. 자기 또는 타인에게 재산상의 이익을 주거나 타인에게 손해를 가할 목적으로 허위의 정보를 유통시키는 행위
  12. 게시판을 도배할 목적에서 동일 또는 유사한 게시글 또는 의미가 없는 게시글을 반복적으로 개시하는 행위
  13. 회사의 동의 없이 영리, 영업, 광고, 홍보, 정치활동, 선거운동 등 본래의 용도 이외의 용도로 서비스를 이용하는 행위
  14. 윤락행위를 알선하거나 음행을 매개하는 내용의 정보를 유통시키는 행위
  15. 수치심이나 혐오감 또는 공포심을 일으키는 말이나 음향, 글이나 화상 또는 영상을 계속하여 상대방에게 도달하게 하여 상대방의 일상적 생활을 방해하는 행위
  16. 관련 법령에 의하여 그 전송 또는 게시가 금지되는 정보(컴퓨터 프로그램 포함)의 전송 또는 게시 행위
  17. 회사 또는 관계사의 직원이나 운영자를 가장하거나 사칭하여 또는 타인의 명의를 도용하여 글을 게시하거나 이메일 등을 발송하는 행위
  18. 컴퓨터 소프트웨어, 하드웨어, 전기통신 장비의 정상적인 가동을 방해, 파괴할 목적으로 고안된 소프트웨어 바이러스, 기타 다른 컴퓨터 코드, 파일, 프로그램을 포함하고 있는 자료를 게시하거나 이메일 등으로 발송하는 행위
  19. 기타 불법적이거나 부당한 수단이나 목적에 의한 행위

② 여러분은 서비스의 이용권한, 기타 이용계약상 지위를 타인에게 양도·증여할 수 없으며, 담보로 제공할 수 없습니다.

③ 혹시라도 여러분이 관련 법령, 회사의 모든 약관 또는 정책을 준수하지 않는다면, 회사는 여러분의 위반행위 등을 조사할 수 있고, 여러분의 서비스 이용을 잠시 또는 계속하여 중단하거나, 재가입에 제한을 둘 수도 있습니다.

제 12 조 (개인정보의 보호)

여러분의 개인정보의 안전한 처리는 회사에게 있어 가장 중요한 일 중 하나입니다. 여러분의 개인정보는 서비스의 원활한 제공을 위하여 여러분이 동의한 목적과 범위 내에서만 이용됩니다. 법령에 의하거나 여러분이 별도로 동의하지 아니하는 한 회사가 여러분의 개인정보를 제3자에게 제공하는 일은 결코 없으므로, 안심하셔도 좋습니다. 회사가 여러분의 개인정보를 안전하게 처리하기 위하여 기울이는 노력이나 기타 자세한 사항은 회사의 개인정보보호정책을 참고하여 주십시오.

제 13 조 (여러분에 대한 통지 및 공지)

회사는 여러분과의 의견 교환을 소중하게 생각합니다. 여러분은 언제든지 고객센터에 방문하여 의견을 개진할 수 있습니다. 서비스 이용자 전체에 대한 공지는 칠(7)일 이상 서비스 공지사항란에 게시함으로써 효력이 발생합니다. 여러분에게 중대한 영향을 미치는 사항의 경우에는 여러분 정보에 등록된 이메일 주소로 이메일 발송 또는 서비스 내에 게시하거나 기타의 방법으로 공지하겠습니다.

제 5장 청약철회, 과오납금의 환급 및 이용계약의 해지

제 14 조 (대금결제)

① 여러분이 앱 내에서 콘텐츠에 대한 “구매(하기)”, “결제(하기)”, “(결제)확인” 등의 버튼을 클릭함으로써 본 이용약관 및 게시된 구매조건에 따라 유료서비스 이용계약이 성립하고, 구매대금이 결제됩니다. 대금의 부과와 납부는 원칙적으로 여러분이 선택한 결제수단이 정하는 정책이나 방법에 따릅니다.

② 유료서비스의 구매대금을 외화로 결제하는 경우에는 환율‧수수료 등으로 인하여 실제 청구금액이 서비스에서 표시된 가격과 달라질 수 있습니다.

③ 여러분이 콘텐츠를 주문한 후 일정 기간 내에 구매대금을 결제하지 않을 경우 회사는 당해 주문을 여러분의 동의 없이 취소할 수 있습니다.

제 15 조 (청약 철회 등)

① 회사와 유료서비스의 구매에 관한 계약을 체결한 여러분은 구매계약일과 콘텐츠 이용 가능일 중 늦은 날부터 7일 이내에 청약철회를 할 수 있습니다.

② 「전자상거래 등에서의 소비자보호에 관한 법률」등 관련 법령에서 규정하는 청약철회가 불가능한 서비스의 경우 청약철회권이 제한됩니다. 단, 관련 법령에서 회사에게 청약철회권의 제한을 위한 조치를 취할 것을 요구하는 경우, 회사는 해당 조치를 취합니다.

③ 제1항 및 제2항에도 불구하고 공연 및 문화(전시, 체험 입장권 포함)상품의 경우에는 예약 및 그에 따른 공연 및 여행서비스 준비 등의 특수한 사정이 있는 관계로 별도의 취소/환불 규정을 따릅니다.

④ 여러분은 제1항 및 제2항에도 불구하고 구매한 유료 콘텐츠의 내용이 표시, 광고의 내용과 다르거나 구매계약의 내용과 다르게 이행된 경우에 해당 콘텐츠가 이용 가능하게 된 날부터 3개월 이내, 그 사실을 안 날 또는 알 수 있었던 날부터 30일 이내에 청약철회를 할 수 있습니다.

⑤ 여러분이 청약철회를 할 경우 회사는 오픈마켓 사업자 등 결제수단의 제공자를 통해 구매내역을 확인합니다. 또한 회사는 여러분의 정당한 철회 사유를 확인하기 위해 여러분에게서 제공받은 정보를 통해 여러분에게 연락하여 추가적인 증빙을 요구할 수 있으며, 이에 대한 확인이 완료될 때까지 거래진행을 중지하거나 확인이 불가한 해당거래를 취소할 수 있습니다.

제 16 조 (과오납금의 환급)

① 회사는 과오납금이 발생하는 경우 과오납금을 여러분에게 환급합니다. 다만, 과오납금이 회사의 고의 또는 과실 없이 여러분의 과실로 인하여 발생한 경우에는 그 환급에 소요되는 실제 비용은 합리적인 범위 내에서 여러분이 부담합니다.

② 회사는 여러분이 선택한 결제수단에 따라 결제를 취소 또는 해당 결제수단을 통한 환급을 할 수 있습니다.

③ 회사는 과오납금의 환급을 처리하기 위해 여러분에게서 제공받은 정보를 통해 여러분에게 연락할 수 있으며, 필요한 정보의 제공을 요청할 수 있습니다.

제 17 조 (이용계약 해지)

① 여러분이 Mnet.world계정 삭제를 하는 경우 서비스 이용계약도 자동으로 해지됩니다.

② 여러분이 서비스 이용을 더 이상 원치 않는 때에는 언제든지 서비스 내 제공되는 메뉴를 이용하여 이용계약의 해지 신청을 할 수 있으며, 회사는 법령이 정하는 바에 따라 신속히 처리하겠습니다.

③ 이용계약이 해지되면 법령 및 개인정보처리방침에 따라 여러분의 정보를 보유하는 경우를 제외하고는 여러분의 서비스 관련 정보는 삭제됩니다. 

④ 이용계약이 해지된 경우라도 여러분은 다시 회사에 대하여 이용계약의 체결을 신청할 수 있습니다.

 

제 6장 기타

제18조(여러분에 대한 서비스 이용제한)

① 회사는 여러분이 이 약관의 의무를 위반하거나 서비스의 정상적인 운영을 방해한 경우 서비스 이용을 제한할 수 있습니다.

② 회사가 제1항에서 정한 이용제한 조치를 하는 경우에는 다음 각 호의 사항을 여러분에게 통지합니다.

  1. 이용제한 조치의 사유
  2. 이용제한 조치의 유형 및 기간
  3. 이용제한 조치에 대한 이의신청 방법

③ 회사는 다음 각 호의 사유에 대한 조사가 완료될 때까지 해당 계정의 서비스 이용을 정지할 수 있습니다.

  1. 계정이 해킹 또는 도용당했거나, 범죄에 이용되었다는 정당한 신고가 접수된 경우
  2. 그 밖에 이에 준하는 사유로 서비스 이용의 잠정조치가 필요한 경우

④ 여러분이 회사의 이용제한 조치에 불복하고자 할 때에는 이 조치의 통지를 받은 날부터 14일 이내에 불복 이유를 기재한 이의 신청서를 서면, 전자우편 또는 이에 준하는 방법으로 회사에 제출하여야 합니다.

⑤ 회사는 전항의 이의신청서를 접수한 날부터 14일 이내에 불복 이유에 대하여 서면, 전자우편 또는 이에 준하는 방법으로 답변합니다. 다만, 회사는 이 기간 내에 답변이 어려운 경우에는 그 사유와 처리일정을 통지합니다.

⑥ 회사는 불복 이유가 타당한 경우에는 이에 따른 조치를 취합니다.

제 19 조 (손해배상)

① 회사는 법령상 허용되는 한도 내에서 서비스와 관련하여 본 약관에 명시되지 않은 어떠한 구체적인 사항에 대한 약정이나 보증을 하지 않습니다. 또한, 회사는 콘텐츠 공급자등 제3자가 제공하거나 여러분이 작성하는 등의 방법으로 서비스에 게재된 정보, 자료, 사실의 신뢰도, 정확성 등에 대해서는 보증을 하지 않으며, 회사의 고의 또는 과실 없이 발생된 여러분의 손해에 대하여는 책임을 부담하지 아니합니다.

② 회사는 회사의 과실로 인하여 여러분이 손해를 입게 될 경우 본 약관 및 관련 법령에 따라 여러분의 손해를 배상하겠습니다. 다만 아래에 사항에 대해서는 회사의 책임이 면책됩니다. 또한 회사는 법률상 허용되는 한도 내에서 간접 손해, 특별 손해, 결과적 손해, 징계적 손해, 및 징벌적 손해에 대한 책임을 부담하지 않습니다.

  1. 천재지변 또는 이에 준하는 불가항력의 상태에서 발생한 손해
  2. 여러분의 귀책사유로 서비스 이용에 장애가 발생한 경우, 다만, 여러분에게 부득이하거나 정당한 사유가 있는 경우에는 그러하지 아니합니다.
  3. 서비스에 접속 또는 이용과정에서 발생하는 개인적인 손해
  4. 서비스용 설비의 보수, 교체, 정기점검, 공사 등 기타 이에 준하는 사유로 발생한 손해. 다만, 회사의 고의 또는 과실에 의한 경우에는 그러하지 아니합니다.
  5. 다른 여러분이 서비스와 관련하여 게재한 정보나 자료 등의 신뢰성 또는 정확성이 떨어져 발생한 손해, 다만 회사의 고의 또는 중대한 과실에 의한 경우에는 그러하지 아니합니다.
  6. 제3자가 불법적으로 회사의 서버에 접속하거나 서버를 이용함으로써 발생하는 손해
  7. 제3자가 회사 서버에 대한 전송 또는 회사 서버로부터의 전송을 방해함으로써 발생하는 손해  
  8. 제3자가 악성 프로그램을 전송 또는 유포함으로써 발생하는 손해
  9. 전송된 데이터의 생략, 누락, 파괴 등으로 발생한 손해, 명예훼손 등 제3자가 서비스를 이용하는 과정에서 발생된 손해
  10. 무료로 제공되는 서비스 이용 과정에서 발생된 손해, 다만 회사의 고의 또는 중대한 과실에 의한 경우에는 그러하지 아니합니다.
  11. 여러분간 또는 여러분과 타인간 서비스를 매개로 발생한 거래나 분쟁
  12. 여러분이 모바일 기기 비밀번호, 결제 관련 비밀번호 등을 관리하지 않아 발생하는 제3자 결제에 대해 책임, 다만 회사의 고의 또는 과실에 의한 경우에는 그러하지 아니합니다.
  13. 여러분이 모바일 기기의 변경, 모바일 기기의 번호 변경, 운영체제(OS) 버전의 변경, 해외 로밍, 통신사 변경 등으로 인해 콘텐츠 전부나 일부의 기능을 이용할 수 없는 경우, 다만, 회사의 고의 또는 과실에 의한 경우에는 그러하지 아니합니다.
  14. 여러분이 회사가 제공하는 콘텐츠나 계정정보를 삭제함으로써 발생하는 손해, 다만 회사의 고의 또는 과실에 의한 경우에는 그러하지 아니합니다.
  15. 기타 회사의 고의 또는 과실이 없는 사유로 인해 발생한 손해

제 20 조 (청소년보호)

서비스는 기본적으로 모든 연령대가 자유롭게 이용할 수 있는 공간으로서 유해 정보로부터 청소년을 보호하고 청소년의 안전한 인터넷 사용을 돕기 위해 정보통신망법에서 정한 청소년보호정책을 별도로 시행하고 있으며, 구체적인 내용은 개별 서비스 초기 화면 등에서 확인할 수 있습니다.

제 21조 (분쟁의 해결)

본 약관 또는 서비스는 대한민국법령에 의하여 규정되고 이행됩니다. 서비스 이용과 관련하여 회사와 여러분 간에 분쟁이 발생하면 이의 해결을 위해 성실히 협의할 것입니다. 그럼에도 불구하고 해결되지 않으면 민사소송법상의 관할법원에 소를 제기할 수 있습니다.

•   공고일자 : 2022년 06월 15일

•   시행일자 : 2022년 06월 15일


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Presented LIVE Terms and Conditions of Services

Chapter 1 Welcome!

Article 1 (Purpose) 

Thank you for your interest in and use of the Presented LIVE services (the “Services”) provided by STAYGE Labs, Inc. (the “Company”). The subject Terms and Conditions of Service stipulate general provisions concerning the rights, duties and responsibilities, terms of use, and procedures required in the use of the Services provided by the Company on or through the Company’s website or mobile application. The Company appreciates your taking time to carefully read the Terms and Conditions before you start to use the Services.

Article 2 (Effect of Terms and Conditions and its Modification) 

① The Terms and Conditions shall be posted on the relevant pages of the  Service (as defined in Article 4 below) and shall become effective upon your agreement to the Terms and Conditions set forth hereto. 

② The Company, if necessary, may modify the Terms and Conditions to the extent that they do not violate the relevant laws and regulations. Provided; however, in the case the aforesaid modification of the Terms and Conditions are modified to your disadvantage, the Company shall not publicly notify via notices page (or equivalent) of the Company’s website of such modification, but the Company shall also individually transmit the notice thereon to you via email, etc., at least thirty (30) days prior to the effective date. 

③ In the event the Company publicly notified and/or notified you individually in accordance with Paragraph 2 above, that if you do not explicitly refuse to accept the aforesaid modification from the date of the Company publicly notified and/or notified you individually to the effective date of the application of the modified terms and conditions, it is deemed that you have approved the modified terms and conditions. Unless you agree to the modified terms and conditions, you may terminate the Presented LIVE Service Agreement (the “Service Agreement”). 

Article 3 (Additional Terms)

Any matters that are not stipulated in the Terms and Conditions shall be subject to the relevant laws and regulations, and the unified Mnet.world account (“Mnet.world Account”) terms and conditions, operation policies and rules prescribed by the Company (the “Detailed Guidelines”)

Chapter 2 Presented LIVE Service Agreement

Article 4 (Formation of Agreement) 

① To sign up for the Services, you need Ment.world Account. If you do not have Mnet.world Account, please first create Mnet.world Account.

② The Services agreement is executed once the Company confirms your Mnet.world Account information, etc. after you agree to the subject terms and conditions.

Article 5 (Limitation of Use of Service) 

① The Company, in principle, permits an applicant pursuant to Article 5 above to sign up for the Services. Provided; however, in the case described in each of the following subparagraphs, the Company may withhold or refuse its approval on the use of the Services until such cause for withholding or refusing of the approval is resolved. In particular, for the protection of children and youth, if you are a Korean national under the age of fourteen (14) (international age) or 16 in the case of foreign nationals, you cannot apply for signing up for the Services.

  1. In the case that you have attempted to create the Account by using someone else’s personal information, such as the name or email address;
  2. In the case that the Company realistically has no adequate capacity needed to provide the Services;
  3. In the case that any technical issue is detected in providing the Services; 
  4. In the case that the Company admits the financial or technical needs thereof; 
  5. In the case that despite the Company’s suspension of your use of the Services, you attempt to terminate the Service Agreement and re-enter the Service Agreement within the period of such regulatory measures; or
  6. In the case of violation of other related laws or regulations, or the Detailed Guidelines, etc. prescribed by the Company.

② Provided that it is determined that you have entered into the Services against the conditions set forth in Paragraph 1 above, the Company may impose appropriate restrictions such as immediately suspending the use of the Services or deleting the Mnet.world Account. 

Chapter 3 Use of the Services

Article 6 (Provision of the Services) 

① The Services provided by the Company is as follows: 

  1.  Provision of information on goods, etc. and execution of a purchase agreement
  2. Delivery of goods, etc. in which the purchase agreement has been executed; and
  3. Any and all other Services provided to you through additional development by the Company or business partnership agreements with other companies.

② To provide better Services, the Company may display on the relevant pages of the Services or send via email various information including notices, admin messages and other advertisements regarding the use of the Services. However, the commercial information may be transmitted only with your prior consent to receiving such commercial information.

③ The Company provides you with a personal, global, non-transferable, non-exclusive, free license of the software you need to fully use the Services. However, please be noted that the Company does not grant you the right to use the Company's trademarks and logos.

④ The Company may provide an updated version of the software required for the Services for better service.

Article 7 (Modification and Termination of the Services)

① The Company exerts the best effort in providing the Services 24/7/365. Provided; however, in the case described in each of the following subparagraphs, the Company may restrict or suspend all or part of the Services.

  1. In the case of regular or provisional inspection for maintenance and/or repair the service equipment for the Services;
  2. In the case where there is a disruption of the use of the Services due to blackout, equipment failure, or traffic overload, etc.;
  3. In the case that the Company can no longer maintain the Services due to changes in the circumstances of the Company such as the government order/restriction; and 
  4.  In the case of the force majeure events such as natural disaster, national emergency, etc.

② Suspension of the Services in accordance with Paragraph 1 above shall be publicly notified and/or notified to you individually in the method prescribed in Article 13 above. Provided; however, prior public notice and/or individual notices cannot be provided if the Services are suspended for the reasons that the Company could not foresee or control (e.g., disruption in the Company’s disc or server or system failure, etc. that is not due to the Company’s negligence). However, the Company will make efforts to restore the Services as soon as the cause of suspensions is identified.

③ Any changes or termination of the Services that have a significant impact on you shall be notified by a) email via your email address registered for the Services, b) posted on the relevant pages of the Individual Service, or c) in other ways. 

Chapter 4 Obligations of the Contracting Parties

Article 8 (Purchase, Use, and Use Period of Paid Service) 

① The paid service you purchase within the Services is only available on mobile devices that download or install the applicable app, and should not be used by a third party in such a way as copying, transferring, or renting.

② The use period of the paid content you purchase depends on the period specified at the time of purchase.

Article 9 (Management of Postings) 

① If your posting contains information that is in violation of the relevant laws and regulations such as the Act on Promotion of Information and Communications Network Utilization and Information Protection (the “Information and Communications Network Act”) and the Copyright Act, the rights holder may request the Company to take down and/or delete the posting, and the Company shall take appropriate measures in accordance with the relevant laws and regulations. 

② Even without the request from the rights holder, the Company may take temporary measures, etc. against such posting in accordance with the relevant laws and regulations, if there is a reason to recognize an infringement of the rights, or the posting violates other policies of the Company and related laws and regulations. 

③ The detailed procedures related to Paragraph 2 above shall be subjected to the Information and Communications Network Act and the Copyright Act.

Article 10 (Attribution of Rights and Use of Works) 

① You may post content, such as photos, writings, information, (motion) pictures or the opinions on the Company or the Services (the “Posting”), and the rights holders shall continue to retain the intellectual property rights, including the copyrights of the Posting. 

② If you post the Posting via the Services, the Posting may be exposed via the Individual Service included in the Services, and to the extent necessary, you are providing the Company with a worldwide license that permits use, storage, modification, reproduction, public transmission, display, distribution, etc. of the Posting, etc. 

③ You must have the necessary rights to grant the Company a license for the content you provide to the Company. The publisher of the content shall be liable for the problems arising from not having such necessary rights to the content. Further, you are not allowed to disclose or post obscene, violent or other content in violation of the public order and standards of decency and relevant laws and regulations. 

④ If the Company determines that your content violates the relevant laws and regulations, or if the Company determines that the Posting is a) obscene or harmful to youth or that promotes discrimination and conflicts; b) deemed duplicate spam posts of the same content, advertisement, promotional content, or spam; c) concerning the assignment or trading of the Mnet.world Account; or d) deemed to impersonate the others, the Company may delete or refuse to post such content. Provided; however, the Company is not obligated to review all content. If someone violates your rights, you can get help with your request to take down the relevant content through the customer center. 

⑤ The Services may display some content not owned by the Company. In such a case, the content provider is solely responsible for such content. Even if you use the Services, you do not have any rights to the other user’s content. In order for you to use the other user’s content, you must obtain separate permission from the content owner. 

Article 11 (Your Obligations)

① You shall not perform any of the activities described in each of the following subparagraphs when using Services:

  1. An act of a) entering false facts when applying for the Services or modifying the information entered on the Services, unjustifiably use the other Member’s Ment.world Account and password; b) stealing someone else’s Account and password or unjustifiably use the same; c) using someone else’s name; or d) conduct an email verification, etc. without obtaining permission of a registered person;
  2. An act of defaming or injuring other’s reputation;
  3. An act of uploading obscene materials on the bulletin board etc. and/or connecting(via link) such posts to harmful sites;
  4. An act of violating other rights of the Company or a third party including the copyright;
  5. An act of disseminating to others any information, symbol, figure, voice, etc. in violation of the public order and good public morals and social customs;
  6. Registering or circulating computer viruses that may cause malfunction of the service equipment, and/or destroy and disrupt the information, etc., related to Services;
  7. An act of transmitting a) any information that may intentionally interfere with the operation of Services or stable operation of the same; or b) commercial information or spam mail against the recipient’s explicit refusal to receive such information.
  8. An act of copying, altering, distributing, selling, transferring, lending, offering as collateral, or allowing others to use the Services or part of the software thereof for such purposes without the Company’s consent; and/or copy, disassembling, imitating or transforming the Services including reverse-engineering of software or any attempt to extract source code;
  9. An act of impersonating someone else and an act of falsely specifying the relationship with another person;
  10. An act of collecting, storing and/or disclosing other Member’s personal information;
  11. An act of distributing the false information for the purposes of giving proprietary benefits to yourself, and/or to inflict the damages to the others; 
  12. An act of repeatedly posting the same or similar posts or meaningless posts for the purposes of posting duplicate spam posts on the bulletin board;
  13. An act of using the Services for purposes other than its original purpose, such as for profit, sales, advertisement, public relations, political activities and election campaigns, without the permission from the Company;
  14. An act of circulation any information to arrange prostitution or mediate lewd acts; 
  15. An act of interfering with the other person’s daily life by continuing to reach the other person with words, sounds, texts, images or videos that cause shame, disgust, or fear; 
  16. An act of transmitting or publishing any information (including a computer program), which transmission or publication of which is prohibited by the relevant laws and regulations; 
  17. An act of uploading a post or transmitting email, etc., by disguising as personating any employee or the administrator of the Company or the related companies or by appropriating other’s name;
  18. An act of posting any material that contains software virus, other computer code, file, program designed to disrupt or destroy a normal operation of computer software, hardware and electronic communication devices; and/or transmit the foregoing via email, etc.; and/or
  19. An act caused by any other illegal or unjust means or purpose.

 

Article 12 (Protection of Personal Information) 

One of the most important tasks of the Company is to securely process your personal information. Such information shall be used only within the purpose and scope you have agreed in order to provide the Services seamlessly. Please be assured that unless you have granted separate permission, or except as otherwise prescribed in the relevant laws and regulations, the Company shall not provide your personal information to a third party. To find more details concerning which efforts the Company exerts to securely process your personal information, please refer to the Company’s Privacy Policy.

Article 13 (Public Notice and Notification to You)

Communication with you is most valued by the Company. You can visit the customer center and express their opinions at any time. Public notice for all Members shall come into force by being posted in the Notification section of the Services for no less than seven (7) days. Any notification that may gravely affect your conditions shall be individually sent via email to your registered email address in the Membership Information, published via the Services, or notified individually via other means.

Chapter 5 Withdrawal of Subscription, Refund of Overpayment, and Termination of the Service Agreement

Article 14 (Payment) 

① By clicking on buttons such as "Purchase," "Pay(ment), and "(Payment) Check" for content within the app, a paid service agreement is established according to this Agreement and the posted purchase terms and conditions, and accordingly the purchase price is paid. In principle, the imposition and payment of the fee is based on the policy or method determined by the payment method of your choice.

② If the purchase price of a paid service is paid in foreign currency, the actual amount charged may differ from the price indicated in the Services due to exchange rates and fees. 

③ If you do not pay the purchase price within a certain period of time after ordering the content, the Company may cancel the order without your consent.

Article 15 (Withdrawal of Subscription) 

① You who have executed an agreement with the Company regarding the purchase of paid services may withdraw your subscription within seven (7) days from the later of (i) the date of purchase agreement or (ii) the date of the content availability.  

② Your right to withdraw subscription may be limited in the case that the Services shall not be withdrawn under the relevant laws and regulations, such as the Consumer Protection Act on Electronic Commerce, etc. However, if the relevant laws and regulations require the Company to take measures to limit the right to withdraw subscription, the Company will take such measures. 

③ Notwithstanding paragraphs (1) and (2), performances and cultural products (including exhibition and experience tickets) shall be subject to separate cancellation/refund regulations due to special circumstances such as reservations and preparation of performance and travel services.

④ Notwithstanding paragraphs (1) and (2), if the contents of the purchased paid content are different from the contents of the display, advertisement, or purchase agreement, you may withdraw your subscription within three (3) months from the date of availability or thirty (30) days from the date you discover or should have discovered the difference. 

⑤ If you withdraw your subscription, the Company checks the purchase details through the provider of payment methods such as open market operators. In addition, the Company may contact you through the information provided by you to confirm your legitimate reasons for withdrawal and request additional evidence, and may suspend the transaction or cancel the non-confirmable transaction until confirmation is complete. 

Article 16 (Refund of Overpayment) 

① The Company will refund you the overpayment in the event of an overpayment. However, if the overpayment is caused by your negligence without the intention or negligence of the Company, the applicable cost of the refund shall be borne by you within reasonable scope.

② The Company may cancel the payment or refund the payment through the payment method of your choice.

③ The Company may contact you through the information provided by you to process the refund of overpayment and may request the information required.

Article 17 (Termination of the Service Agreement) 

① If you delete the Ment.world Account, the Service Agreement will also be automatically terminated.  

② If you no longer wish to use the Services, you can request to cancel the Service Agreement at any time using the menu provided in the Services. The Company will promptly process the termination as stipulated by the relevant laws and regulations. 

③ When the Service Agreement is terminated, your information related to the Services will be deleted, except in cases where the Company is required to retain your information in accordance with the laws and regulations and the Company’s Privacy Policy. 

④ Even if the Service Agreement is terminated, you can re-apply for the Service Agreement with the Company again. 

Chapter 6 Miscellaneous 

Article 18 (Restriction on Your Use of the Services)

① The Company may restrict the use of the Services if you violate the obligations of the Terms and Conditions or interfere with the ordinary operation of the services;   

② When the Company takes restrictions on the use of the Services set forth in Paragraph 1 above, matters described in the following subparagraphs shall be notified to you:

  1. Reasons for the restriction of use;
  2. Types and duration of restriction measures; and/or
  3. Method of filing an objection to the Company’s restriction of use.

③ The Company may suspend the Account’s use of the Services until the investigation into the reasons described in the following subparagraphs is completed: 

  1. In the case where a legitimate report has been received that the Account has been hacked or stolen, or that it has been used for a crime; and/or
  2. In the case where provisional measures for the use of the Services are required for similar reasons.

④ If you wish to object to the Company’s restriction on the use of the Services, you shall submit an objection to the Company in writing, email, or equivalent within fourteen (14) days of receiving the notice of such measure.

⑤ The Company shall respond in writing, email, or equivalent within fourteen (14) days of receiving the objection in accordance with Paragraph 4 above. Provided; however, if it is difficult to respond within this period, the Company will notify you of the reason for the delay and the processing schedule. 

⑥ If your reason for objecting to the Company’s restriction on the use of the Services is reasonable, the Company will take appropriate measures. 

Article 19 (Compensation for Damages)

① To the extent permitted by the relevant laws and regulations, the Company makes no commitments or warranties on any specific matters not specified in the Terms and Conditions in relation to the Services. Further, the Company shall provide no warranty on credibility and accuracy of the information, data and/or facts posted via the Services in a way that a third party such as the contents provider provides or youwrite, and the Company shall take no responsibility for any damages incurred without the Company’s intentional or negligent acts or omissions. 

② In case you suffer any damages caused by the Company’s negligence, the Company will compensate any damages you have suffered in accordance with the Terms and Conditions and the relevant laws and regulations. Provided; however, the Company shall take no responsibility for any damages incurred without the Company’s negligence prescribed in the following subparagraphs. Furthermore, the Company shall not be liable for indirect, special, consequential, disciplinary and/or punitive damages.

  1. Any damages arising from natural disaster or a force majeure event equivalent thereto;
  2. In case there is a disruption of the use of the Services caused by reasons attributable to you, provided; however, this is not the case if you have unavoidable or justifiable reasons; 
  3. Any personal damages of you arising from the access to or the use of the Services;
  4. Any damages caused by maintenance, replacement, regular inspection or construction, etc. of the service equipment or any other similar reasons thereof. Provided; however, this is not the case if the damages arising from the Company’s intentional or negligent acts or omissions; 
  5. Any damages caused by reliability or accuracy of information provided by other Members related to the Services, provided; however, this is not the case if the damages incurred due to the Company’s intentional or negligent acts or omission;
  6. Any damages arising from illegal access to or use of the Company’s server by a third party;
  7. Any damages arising from the impeded transmission to or from the Company’s server by a third party;
  8. Any damages arising from the transmission or spread of malware by a third party; and/or 
  9. Any other damages arising from the use of the Services by a third party, including damages or defamation, etc. caused by deletion, omission, destruction, etc. of transmitted data;
  10. Any damages arising from the use of the Services provided free of charge, provided; however, this is not the case if the damages incurred due to the Company’s intentional or negligent acts or omission;
  11. Any transactions or disputes arising through the Services between you or between you and others; 
  12. Any liability for third party payments arising from your failure to manage mobile device passwords, payment-related passwords, etc., provided; however, this is not the case if the damages incurred due to the Company’s intentional or negligent acts or omission;
  13. In the case youcannot use all or part of the contents due to change of mobile device, change of mobile device, mobile number, change of operating system (OS), overseas roaming, change of carrier, etc.;
  14. Any damages arising from you deleting the contents or account information provided by the Company, provided; however, this is not the case if the damages incurred due to the Company’s intentional or negligent acts or omission;
  15. Other damages caused by the company that are due to the Company’s intentional or negligent acts or omission.

Article 20 (Juvenile Protection)

The Services separately implements the necessary measures indicated in the Act on Promotion of Information and Communications Network Utilization and Information Protection, etc. in order to protect juvenile from harmful information and help juvenile use the Internet safely and freely, as a space for all age groups to use Services freely. The details can be found on the initial screens of individual Services.

Article 21 (Dispute Settlement)

The Terms and Conditions or the Service Agreement shall be stipulated and executed under the laws and regulations of the Republic of Korea. In case of any disputes arising out of or related to the use of the Services, the Company shall attempt to reach an agreement with good faith efforts to resolve such disputes. If the disputes cannot be resolved despite the efforts, the Company may file a lawsuit with a competent court under the Korean Civil Procedure Act.  

  • Date of notification: June, 15, 2022
  • Date of enforcement: June, 15, 2022



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Presented LIVEサービス利用規約

 

第1章 歓迎します!

第1条(目的)

株式当社ステージラボ(以下「当社」という)が提供しているPresented LIVEサービス(以下「サービス」という)をご利用いただきありがとうございます。Presented LIVEサービス利用規約(以下「本規約」という)は当社がウェブまたはモバイルアプリを通して提供しているサービスを利用する上で、お客様に必要な権利、義務および責任事項、利用条件および手続きなどの基本的な事項を規定しておりますので、最後までよくお読みいただきますようお願い申し上げます。

 

第2条(本規約の効力および変更)

① 本規約の内容はサービスの画面に掲示もしくはその他の方法で告知し、本規約に同意したお客様にその効力が発生します。

② 当社は必要に応じ、関連法令を違反しない範囲内で本規約を変更することができます。本規約が変更される場合、当社は変更事項を施行日の7日前からお客様にサービス告知事項で告知または通知することを原則とします。ただし、その変更内容が法的にお客様に不利なものである場合、その適用日の30日前から変更内容をサービス内の告知事項等を通して告知するだけでなく、その内容をお客様にメール等を通して通知いたします。

③ 当社が前項に従い告知または通知を行い、告知または通知日から改定利用規約の適用日までに拒否の意思を表示しない場合はこれに同意したものとみなすという文言を明確に告知したにもかかわらず、お客様の意思表示がない場合は変更された利用規約に同意したものとみなします。お客様が改定利用規約に同意しない場合、お客様は利用契約を解除することができます。

 

第3条(本規約以外の準則)

本規約に規定されない事項については、関連法令または当社が定めるMnet Plus統合アカウント(以下「Mnet Plusアカウント」という)利用規約、運営ポリシーおよび規則等(以下「細部指針」という)の規定に従います。

第2章 Presented LIVEサービスの利用契約

第4条(契約の成立)

  1.  サービスに加入するためにはMnet Plusアカウントが必要です。Mnet Plusアカウントがない場合、 Mnet Plusアカウントの作成をお願いいたします。

② サービス利用契約はお客様が本規約の内容に同意後、当社がお客様のMnet Plusアカウント情報等を確認し承諾することで締結されます。

第5条(サービス加入の制限)

① 第4条による加入申込者に対し、当社は原則としてサービスへの加入を承諾します。ただし、当社は次の各号に該当する場合、その事由が解消されるまで承諾を保留もしくは承諾しないことがあります。特に、児童青少年保護の目的上、お客様が韓国国籍を保有する場合は満14歳未満、韓国以外の国籍を保有する場合、満16歳未満の方は加入することができません。

  1. 他人の名義やメールアドレス等の個人情報を利用して加入する場合 
  2. サービス提供設備の容量に現実的な余裕がない場合
  3. サービス提供のための技術的な部分に問題があると判断される場合
  4. その他当社が財政的、技術的に必要だと認める場合
  5. 当社よりサービス利用停止措置等を受けたお客様が、その措置期間中に利用契約を任意で解約し再利用を申し込む場合
  6. その他関連法令に違反もしくは細部指針等、当社が定める基準に反する場合

② 万が一、お客様が上記の条件に違反しサービスに加入したことが判明した場合、当社はただちにお客様のサービスの利用停止もしくはMnet Plusアカウント削除等の適切な制限措置を講じることができます。

第3章 サービスの利用

第6条(サービスの提供)

① 当社が提供するサービスの内容は次の通りです。

  1. 商品等に対する情報提供および購入契約の締結
  2. 購入契約が締結された商品等の配送
  3. その他、当社が追加で開発もしくは他社との提携契約等を通してお客様に提供する一切のサービス

② 当社はよりよいサービスを提供するため、お客様にサービスの利用と関連する各種告知、管理メッセージおよびその他の広告をはじめとする多種多様な情報をサービス画面内に表示もしくはお客様にメールで送信することができます。広告等の情報送信の場合は、事前に受け取りに同意した場合に限り送信します。

③ 当社はお客様がサービスを心置きなく利用できるよう、必要なソフトウェアの個人的かつ全世界的、そして譲渡不可能であり非独占的な無償のライセンスをお客様に提供します。ただし、当社がお客様に当社の商標およびロゴを使用する権利を付与するものではありません。

④ 当社はよりよいサービスのため、サービスに必要なソフトウェアのアップデートバージョンを提供することができます。

第7条(サービスの変更および終了)

① 当社はサービスを365日、24時間休むことなく提供するため、最善の努力を尽くします。ただし、次の各号に該当する場合、サービスの全部または一部を制限、停止することができます。

  1. サービス用設備の維持や補修等のための定期または臨時メンテナンスを実施する場合
  2. 停電、各種設備の障害またはアクセス集中等により正常なサービスの利用に支障がある場合
  3. 政府の命令や規制等、当社の諸般の事情によりサービスを維持することができない場合
  4. その他、天災地変、国家非常事態等不可抗力的な事由がある場合

② 前項によるサービス中断の場合は、事前に第13条に定める方法でお客様に通知もしくは告知いたします。ただし、当社としても予測不可能であったり統制できない事由(当社の過失がない、ディスクもしくはサーバー障害、システムダウン等)により事前通知もしくは告知が不可能な場合は、その責任を負いません。このような場合にも当社が状況を把握し次第、できる限り迅速にサービスを復旧できるよう努力いたします。

③ お客様に重大な影響を及ぼすサービスの変更事項や終了は、サービスに登録されたメールアドレスへのメール送信または個別サービスの画面に掲示もしくはその他の方法で告知いたします。

 

第4章 契約当事者の義務

第8条(有料サービスの購入、使用期間および利用)

① サービス内でお客様が購入した有料サービスは、このアプリをダウンロードもしくはインストールしたモバイル端末でのみ利用でき、これを複写、転送、貸与等の方法で第三者に利用させてはいけません。

② お客様が購入した有料コンテンツの利用期間は購入時に明示された期間に従います。

 

 

第9条(掲示物の管理)

① お客様の掲示物が情報通信網利用促進および情報保護等に関する法律(以下「情報通信網法」という)および著作権法等、関連法令に違反する内容を含む場合、権利者は当社に関連法令が定める手続きに従いこの掲示物の掲示中断および削除等を要請することができ、当社は関連法令に従い措置を講じるものとします。

② 当社は権利者の要請がない場合でも権利侵害が認められる事由があったり、その他当社の政策および関連法令に違反する場合には、関連法令に従いこの掲示物に対し臨時措置等を講じることができます。

③ 上記と関連する詳細な手続きは、情報通信網法および著作権法に従います。

 

第10条(権利の帰属および著作物の利用)

① お客様は写真、文章、情報、動画、映像、サービスまたは当社に対する意見や提案等、コンテンツ(以下「掲示物」という)をサービス内に掲示することができ、こうした掲示物に対する著作権を含む知的財産権は当然ながら権利者が継続して保有します。

② お客様がサービス内に掲示物を掲示する場合、この掲示物がサービスに含まれる個別サービスに表示されることがあり、これに必要な範囲内で使用、保存、修正、複写、公衆送信、展示、配布等の方法で利用できるよう使用を許可する全世界的なライセンスを当社に提供することになります。

③ お客様が当社に提供したコンテンツに対し、当社にライセンスを付与するために必要な権利を保有する義務があります。こうした権利を保有せずに発生するすべての問題については、掲示者が責任を負うことになります。また、お客様は性的であったり暴力的であったりその他公序良俗に違反するコンテンツを公開または掲示することはできません。

④ 当社はお客様のコンテンツが関連法令に違反もしくは性的または青少年に有害な掲示物、差別や争いを助長する掲示物、連投・広告・宣伝・スパム的な掲示物、Mnet Plusアカウントを譲渡または取引する内容の掲示物、他人を詐称する掲示物等であると判断される場合、これを削除したり掲示物を拒否することができます。ただし、当社がすべてのコンテンツを検討する義務があるわけではありません。誰かがお客様の権利を侵害した場合、お客様センターを通して掲示中断要請に関するサポートを受けることができます。

⑤ サービスでは当社が保有しない一部コンテンツが表示されることがあります。そうしたコンテンツに対してはコンテンツを提供した主体が単独ですべての責任を負うことになります。お客様がサービスを利用するからといって、他の利用者のコンテンツに対し何らかの権利を持つようになるわけではありません。お客様が他の利用者のコンテンツを使用するためには、コンテンツ所有者から別途許可を得る必要があります。

 

第11条(お客様の義務)

① お客様がサービスを利用する時、次の各号に該当する行為をしてはいけません。

  1. 利用申請または変更時に虚偽の事実を記載したり、他の利用者のMnet Plusアカウントおよびパスワードを盗用または不正に使用したり、他人の名義を使用したり名義者の許可なくメール認証等を行う行為
  2. 他人の名誉を棄損したり不利益を与える行為
  3. 掲示板等に性的な内容を掲載したり性的なサイトをリンクする行為
  4. 当社または第三者の著作権等、その他の権利を侵害する行為
  5. 公共秩序および公序良俗に違反する内容の情報、文章、図形、音声等を他人に流布する行為
  6. サービスと関連する設備の誤動作や情報等の破壊および混乱を誘発するコンピューターウイルス感染資料を登録または流布する行為
  7. サービスの運営を故意に妨害し、安定的な運営を妨害しうる情報および受信者の明示的な受信拒否意思に反して広告性の情報またはスパムメールを送信する行為
  8. 当社の同意なくサービスまたはこれに含まれるソフトウェアのの一部を複写、修正、配布、販売、譲渡、貸与、担保提供したり他人にその利用を許可する行為とソフトウェアを逆設計したりソースコードの抽出を試みる行為等、サービスを複写、分解または模倣したりその他変形させる行為
  9. 他人になりすます行為および他人との関係を虚偽で明示する行為
  10. 本人の個人情報を任意に公開、提供したり他の利用者の個人情報を収集、保存、公開する行為
  11. 自分または他人に財産上の利益を与えたり他人に損害を与える目的で虚偽の情報を流通させる行為
  12. 掲示板を同じ内容で埋め尽くす目的で同一または類似の投稿または無意味な投稿を繰り返し掲示する行為
  13. 当社の同意なく営利、営業、広告、広報、政治活動、選挙運動等、本来の用途以外の用途にサービスを利用する行為
  14. 売春行為を斡旋したり淫行を仲介する内容の情報を流通させる行為
  15. 羞恥心や嫌悪感または恐怖心を引き起こす言葉や音響、文章や画像または映像を継続的に相手に送りつけ、相手の日常的な生活を妨害する行為
  16. 関連法令に基づき、その転送または掲示が禁止されている情報(コンピュータープログラムを含む)の転送または掲示行為
  17. 当社または関係当社の職員や運営者を詐称またはなりすまし、もしくは他人の名義を盗用して投稿を掲示したりメール等を送信する行為
  18. コンピューターソフトウェア、ハードウェア、電気通信装備の正常な稼働を妨害したり破壊する目的で考案されたソフトウェアウイルス、その他、他のコンピューターコード、ファイル、プログラムを含む資料を掲示したりメール等で送信する行為
  19. その他、不法であったり不当な手段や目的による行為

② お客様はサービスの利用権限、その他の利用契約上の地位を他人に譲渡・贈与することはできず、担保を提供することはできません。

③ 万が一、お客様が関連法令、当社のすべての約款または規定を遵守しない場合、当社はお客様の違反行為等を調査することができ、お客様のサービス利用を一定期間または継続的に中断したり、再加入に制限を設けることがあります。

第12条(個人情報の保護)

お客様の個人情報の安全な処理は当社において最も重要な業務の1つです。お客様の個人情報はサービスの円滑な提供のため、お客様が同意した目的と範囲内でのみ利用されます。法令に基づきお客様が別途同意しない限り、当社がお客様の個人情報を第三者に提供することは決してありませんのでご安心ください。当社がお客様の個人情報を安全に処理するために実施する努力やその他の詳しい事項は、当社の個人情報保護政策をご参考ください。

第13条(お客様に対する通知および告知)

当社はお客様との意見交換を大切に考えております。お客様はいつでもお客様センターを訪問し意見を提示することができます。サービス利用者全体に対する告知は7日以上サービス告知事項欄に掲示することで効力が発生します。お客様に重大な影響を及ぼす事項の場合は、お客様情報に登録されたメールアドレスにメールを送信またはサービス内に掲示したりその他の方法で告知いたします。

 

第5章 申込の取消、過誤納金の払戻しおよび利用契約の解除

第14条(代金決済)

① お客様がアプリ内でコンテンツに対する「購入」、「決済」、「確認」等のボタンをタップすることで本規約および掲示された購入条件に基づく有料サービス利用契約が成立し、購入代金が決済されます。代金の賦課と納付は原則としてお客様が選択した決済手段が定める規定や方法に従います。

② 有料サービスの購入代金を、外貨で決済する場合は為替・手数料等により、実際の請求金額がサービスで表示される金額と異なることがあります。

③ お客様がコンテンツを注文した後、一定期間内に購入代金が決済されない場合、当社はこの注文をお客様の同意なしにキャンセルすることができます。

 

第15条(申込の取消等)

① 当社と有料サービスの購入に関する契約を締結したお客様は、購入契約日とコンテンツ利用可能日のうち遅い方から7日以内で申込の取消をすることができます。

② 「電子商取引等での消費者保護に関する法律」等の関連法令で規定する申込の取消が不可能なサービスの場合は申し込みの取消権が制限されます。ただし、関連法令で当社に申込取消権の制限のための措置を講じることを要求する場合、当社はこの措置を講じます。

③ 第1項および第2項に関わらない、公演および文化(展示、体験入場券を含む)商品の場合には、予約およびそれに伴う公演および旅行サービス準備等の特殊な事情を踏まえ、別途の取消・払戻し規定に従います。

④ お客様は第1項および第2項に関わらない、購入した有料コンテンツの内容が表示、広告の内容と異なっていたり購入契約の内容と異なって履行される場合、このコンテンツが利用可能となった日から3か月以内、その事実を知った日または知ることができた日から30日以内に申込の取消をすることができます。

⑤ お客様が申込の取消をする場合、当社はオープンマーケット事業者等の決済手段提供者を通し、購入内訳を確認します。また当社はお客様の正当な取消事由を確認するため、お客様から提供された情報を通じてお客様に連絡し追加の証明を要求することができ、これに対する確認が完了するまで取引進行を中止したり、確認がとれない取引を取り消すことができます。

 

第16条(過誤納金の払戻し)

① 当社は過誤納金が発生した場合、過誤納金をお客様に払い戻します。ただし、過誤納金が当社の故意または過失ではなくお客様の過失により発生した場合は、その払戻しに必要な実際の費用を合理的な範囲内でお客様が負担するものとします。

② 当社はお客様が選択した決済手段に従い、決済の取消またはその決済手段を通した払戻しをすることができます。

③ 当社は過誤納金の払戻しを処理するため、お客様から提供された情報を通しお客様に連絡することができ、必要な情報の提供を要求することができます。

 

第17条(利用契約の解除)

① お客様がMnet Plusアカウントの削除を行う場合、サービス利用契約も自動的に解除されます。

② お客様がサービスの利用をこれ以上望まない場合はいつでもサービス内に告知されるメニューを通して、利用契約の解除を申し込むことができます。当社は法令が定める内容に基づき迅速に処理いたします。

③ 利用契約が解除されると法令および個人情報処理方針に従い、お客様の情報を保有する場合を除いてはお客様のサービス関連の情報は削除されます。 

④ 利用契約が解除された場合にも、お客様は再び当社に対し利用契約の締結を申し込むことができます。

 

 

 

第6章 その他

第18条(お客様に対するサービス利用制限)

① 当社はお客様が本規約の義務に違反もしくはサービスの正常な運営を妨害する場合、サービスの利用を制限することができます。

② 当社が第1項に定める利用制限措置を講じる場合は次の各号の事項をお客様に通知します。

  1. 利用制限措置の事由
  2. 利用制限措置のタイプおよび期間
  3. 利用制限措置に対する異議申請方法

③ 当社は次の各号の事由に対する調査が完了するまで、該当するアカウントのサービスの利用を停止させることができます。

  1. アカウントがハッキングまたは盗用されたり、犯罪に利用されたという正当な問い合わせを受けた場合
  2. その他、これに準ずる事由によりサービス利用の暫定措置が必要な場合

④ お客様が当社の利用制限措置に不服を申し立てる場合、この措置の通知を受けた日から14日以内に不服の理由を記載した申請書を書面、メールまたはこれらに準ずる方法で当社に提出しなければなりません。

⑤ 当社は前項の異議申請書を受け付けた日から14日以内に、不服の理由に対し書面、メールまたはこれらに準ずる方法で回答するものとします。ただし、当社はこの期間内に回答が困難な場合、その事由と処理日程を通知します。

⑥ 当社は不服の理由が妥当な場合、これに伴う措置を講じるものとします。

 

第19条(損害賠償)

① 当社は法令上認められる限度内でサービスと関連する本規約に明示されていないいかなる事項に対しても約定や保証をいたしません。また、当社はコンテンツ供給者等、第三者が提供もしくはお客様が作成する等の方法でサービスに掲載された情報、資料、事実の信頼度、正確性等については保証せず、当社の故意または過失なく発生したお客様の損害については責任を負いません。

② 当社は当社の過失によりお客様が損害を被った場合、本規約および関連法令に従いお客様の損害を賠償いたします。ただし、次の事項については当社の責任が免責されます。また当社は法律上認められる限度内で間接損害、特別損害、結果的損害、懲戒的損害および懲罰的損害については負担いたしません。

  1. 天災地変またはこれに準ずる不可抗力的な状態で発生した損害
  2. お客様の帰責事由によりサービスの利用に障害が発生した場合、ただしお客様にやむを得ない事情があったり正当な事由がある場合はこれに当てはまりません。
  3. サービスの接続または利用過程で発生した個人的な損害
  4. サービス用設備の補修、交換、定期メンテナンス、工事等、これらに準ずる事由により発生した損害、ただし、当社の故意または過失による場合はこれに当てはまりません。
  5. 他のお客様がサービスと関連し掲載した情報や資料等の信頼性または正確性が低下し発生した損害、ただし、当社の故意または重大な過失による場合はこれに当てはまりません。
  6. 第三者が当社のサーバーに不正アクセスもしくはサーバーを不正利用することで発生する損害
  7. 第三者が当社のサーバーに対する転送または当社のサーバーからの転送を妨害することで発生する損害  
  8. 第三者が悪性プログラムを転送または流布することで発生する損害
  9. 転送されたデータの省略、漏れ、破壊等により発生する損害、名誉棄損等、第三者がサービスを利用する過程で発生する損害
  10. 無料で提供されるサービス利用過程で発生した損害、ただし、当社の故意または重大な過失による場合はこれに当てはまりません。
  11. お客様同士またはお客様と他人との間のサービスを媒介にして発生した取引や紛争
  12. お客様がモバイル端末のパスワード、決済管理パスワード等を管理しなかったために発生した第三者決済に対する責任、ただし当社の故意または過失による場合はこれに当てはまりません。
  13. お客様がモバイル端末の変更、モバイル端末の番号変更、運用体系(OS)のバージョン変更、海外ローミング、通信当社変更等によりコンテンツの全部または一部の機能を利用できない場合、ただし、当社の故意または過失による場合はこれに当てはまりません。
  14. お客様が当社が提供するコンテンツやアカウント情報を削除することで発生する損害、ただし当社の故意または過失のによる場合はこれに当てはまりません。
  15. その他、当社の故意または過失がない事由のために発生した損害 

第20条(青少年保護)

サービスは基本的にすべての年齢層が自由に利用できる空間であり、有害な情報から青少年を保護し青少年の安全なインターネット使用をサポートするため、情報通信網法で定める青少年保護政策を別途施行しており、具体的な内容は個別サービス初期画面等でご確認いただけます。

 

第21条(紛争の解決)

本規約またはサービスは韓国法令によって規定され履行されます。サービスの利用と関連し、当社とお客様の間で紛争が発生した場合、この解決のために誠実に協議するものとします。それにもかかわらず解決しない場合は、民事訴訟法上の管轄裁判所に訴訟を起こすことができます。

•   告示日 : 2022年6月15日

•   施行日 : 2022年6月15日